Yeni enerjiyle işleyen araçların daha uzun menzillere erişmesini sağlayan teknolojik ilerlemelerin de daha yüksek miktarlarda satışlarına katkı yaptığı kuşkusuzdur. Öte yandan, çip kıtlığı ve hammadde fiyatlarındaki yükselme türünden mevcut sorunlar da mutlaka çözüme bağlanacaktır. Çin Otomobil Üreticileri Birliği’nin en son verilerine göre Çin’de temiz enerjili araçların sürümü, mayıs ayında bir yıl öncesine kıyasla yüzde 159,7 oranında artarak 217 bin birime vardı. Shi, bu duruma göre yılın tamamında 2,4 milyon birimlik bir sürüm sayısının beklendiğini açıkladı.

ENERJİ AKÜSÜ MALİYETLERDE ARTIŞ YARATTI 

Yeni enerjili araçlar, tüketiciler için bir numaralı seçim durumuna geliyor. Bu seçimin en önemli nedenleri arasında hükümetin destekleyici politikaları, büyüyen otonomi mesafesi ve sayısı gittikçe artan şarj istasyonları yer alıyor. Üretimdeki istikrar ve ürün güvenilirliği, üreticilerin birinci önceliği olmaya devam ediyor. Demir cevheri ve çelik gibi hammadde fiyatları, geçtiğimiz aylarda yükseldi. Bu da otomobil üreticilerinin ve özellikle enerji aküsü endüstrisinin maliyetlerinin artmasında etkili oldu. Büyük akü üreticileri fiyatları az çok sabit tutarken sektörün içinden gözlemciler orta boy ve küçük üreticilerin piyasanın oynaklığı yüzünden bir hayli sıkıntıya düştü.