Yıl M.S. 250 Fransa’da Romalılar su değirmeni kullanmaya başlamışlar
800 Vikingler gemilerinde rüzgar enerjisi kullanmaya başlamışlar
874 İzlanda’nın ilk göçmenleri olan Norveç’liler jeotermal enerji kullanmışlar
1071 Alparslan Malazgirt savaşını kazanmış! (Pardon konuyla ilgisiz oldu)
1300 İstanbul kuşatmasını da başarısızlığa uğratan Rum ateşi savaşlarda kullanılmaya başlamış
1400 Ateş tuğlası icat edilmiş, şömineler, sobalar yaygınlaşmaya başlamış
1430 Kömür keşfedilmiş
1800 Volta ilk pili icat etmiş
1830 Faraday endüksiyon dinamosunu icat etmiş
1840 İlk akü ile çalışan elektrikli tren denemesi yapılmış
1850 Edwin Drake el yapımı sondası ile ilk petrol kuyusunu açmış
1860 Maxwell elektromanyetik alan kuramının matematik temellerini atmış
1881 Edison ilk elektrik santralini kurmuş
1885 Kömür en önemli yakıt haline gelmiş
1906 Einstein enerjinin formülünü yazmış: E=mC2
1920 Henry Ford etanol veya gazyağı ile ya da bunların karışımı ile çalışabilecek motoru dizayn etmiş
1942 İlk nükleer reaktör laboratuar ortamında başarıyla çalıştırılmış
1950 Dizel ve doğal gaz ev ısınmasında kullanılmaya başlanmıştır.
1957 İlk nükleer santral kurulmuş
1978 Mikrodalga fırın mutfaklara girmiş
VE
7 Haziran 2011 Dünyada ilk defa bir nükleer santralin kurulmadan kullanımdan kaldırılacağı tarih açıklandı. T.C.Devletinin 60. Hükümetinin Enerji Bakanı Anadolu’da kurulacak olan nükleer santralin Malazgirt zaferinin 1000. Yıldönümünde kaldırılacağını ifade etti. (Referans: 7 Haziran 2011 tarihli gazeteler veya http://www.ntvmsnbc.com/id/25220653/)
Bunlar enerji tarihinin dönüm noktalarıdır.