Endüstri 4.0 ile elde edilebilecek yararları iki temel kategoride ele almamız uygun olmakta. Bunlar üretim sistemi ile ilgili yararlar ve müşteri ile ilgili yararlar. Üretim sistemi yararlarının üç alt başlığı bulunuyor: ekipman, işgücü ve tedarikçiler. Üretkenlik artışı, ürün geçişlerinin hızlanması, düşük stok miktarları, enerji tasarrufu, yük dengeleme, imalat verilerine hızlı erişim, makina sağlık durumunun izlenmesi, kendi kendini kontrol eden üretim ekipman başlığı altında yer almakta. İşgücü başlığında ise kalifiye işgücü gereksiniminin azalması, düşük eğitimli ve yaşlı personelin imalata kolayca entegre edilebilmesi, yeni iş profilleri, konforlu ve ergonomik çalışma ortamları, hataların kolayca keşfedilebilmesi başlıca faktörler olarak göze çarpmakta. Şirketler arası bağlantıların çoğalıp yoğunlaşması, veri şeffaflığı, ortak veri analizleri, yüksek teslim güvenilirliği, erken uyarı sistemlerinin kurulabilmesi de tedarikçiler başlığına girmekte.

Bütün bunlara Endüstri 4.0 ile imalat ortamında yaratılan, iç yararlar demekteyiz. 

*            *            * 
Üretim sisteminin dışına çıkıldığında Endüstri 4.0’ın müşterilere sunduğu yararlar da azımsanmayacak boyutta. Dış yararlar denen bu kategoride ürünler ve hizmetler yer alıyor.                                                                                                                      ,

Ürünler başlığında geniş çeşitlilik, tamir azalması, tolerans dışına çıkış öngörüsü, kişiye özel ürünler, insan-makina etkileşimine yeni boyutlar eklenmesi ana yarar gruplarını oluşturmakta.Hizmetler alt başlığında yeni yazılımların uzaktan yüklenmesi, veri analizleri ile performans danışmanlığı, müşteri gereksinimlerine daha uyum sağlayan modifikasyonları başta gelmekte. 

*            *            * 

Önceliğiniz dış yarar olursa Endüstri 4.0’a geçişiniz de zahmetsiz ve kolay olur!