ANKARA (AA) -EPDK Başkanı Yılmaz, hiçbir şirketin doğalgaz konforunu keyfen bozmaya hakkı olmadığını belirterek, Kütahya’da faaliyet gösteren Çinigaz aleyhine soruşturma başlattıklarını açıkladı. Yılmaz, gereğinin yapılacağını belirterek, durumun diğer doğalgaz firmaları için de ders olması gerektiğini söyledi.

KEYFİ DAVRANAN ŞİRKETE SORUŞTURMA

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunca (EPDK) Kütahya'da faaliyet gösteren Çinigaz Doğal Gaz Dağıtım Sanayi ve Ticaret AŞ aleyhinde, gerekli şartler oluşmadan abonenin doğalgazını kestiği gerekçesi ile soruşturma başlattığını açıkladı.
EPDK, şartlar oluşmadan, Çinigaz’ın, aboneye kesinti bildirimi yaptığını kaydederek, “Mevzuatla uyuşmayan eylemleri analiz edebilmek için EPDK'nin söz konusu firma aleyhine soruşturma başlatmıştır. Söz konusu yönetmeliğe göre abonenin doğal gazını kesilebilmenizin kriterleri:

DOĞALGAZIN KESİLME KRİTERLERİ:

1)    Ödenmemiş faturadaki tüketimin 50 metreküpün üzerinde olması, 
2)    Faturanın son ödeme tarihinden başlayarak, 15 gün süre zarfında ödenmemesi veya,
3)    Fatura borcu kaynaklı doğal gaz kesintisi bilgisinin, minimum üç gün öncesinde biri adrese ihbarname olarak, SMS, telefon, e-posta, ihbarname, fatura bildirim yöntemlerinden de en az ikisiyle, aboneye bildirilmesi zorunludur." denildi.
EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz da sektörü daima denetimde tuttuklarının altını çizerek, şöyle konuştu:

SONUÇLARDAN, TÜM ŞİRKETLER DERS ÇIKARTMALI

"Doğalgazı vatandaşımıza ulaştırmak için çok çalıştık. Geldiğimiz nokta itibariyle, hiçbir şirketin, kural ve kaidelerden, kurum ciddiyetinden uzak
Vatandaşlarımızı üzecek, korkutacak mesajlar atıp, mağdur edemeyeceğini, net bir biçimde göstermeye çalışıyoruz. Soruşturmanın gereğini yaptığımızı göreceksiniz. Ve buradaki sonuçlardan, tüm şirketlerin de gereken dersi çıkartacağını ümit ediyoruz.”