Endüstriyel Aydınlatma Grubuna İki Yeni Ürünü Daha Katılacak

Tüm sektörlerin ihtiyaçlarına yönelik çözüm sunan ve yüksek verimlilik değerine sahip geniş bir ürün yelpazesi oluşturan Signify, endüstriyel aydınlatma grubuna iki yeni ürün daha katıyor. GreenSpace Exproof Pacific ve Dönüşüm Eknomisi isimlerine sahip olan bu iki ailenin ihtiyacı yönelik farklı çözümleri bulunuyor.

Endüstriyel Aydınlatma Grubuna İki Yeni Ürünü Daha Katılacak

Endüstriyel yapıların ihtiyaçlarını analiz ederek farklı çözümler sunan Signfy, yeni dönemde endüstriyel aydınlatma grubuna iki yeni ürün daha katıyor. Konuyla ilgili bilgi almak amacıyla bir araya geldiğimiz Signfy Türkiye Proje Kanalı Pazarlama Müdürü Dilara Gürkan, “Portfoyümüzde hali hazırda her türlü sektörün ihtiyaçlarına yönelik çözüm sunun yüksek verimlilik değerine sahip geniş bir ürün yelpazemiz mevcut. Yakın zamanda bu geniş portföye katılacak iki yeni ürün grubu daha olacak” diyor.

Endüstriyel aydınlatma konusunda bu yıl sektöre sunduğunuz yeni ürünler var mı?

Endüstriyel tesislerde aydınlatma, gün boyu kullanılan hacimler olarak, hem üretimin doğru, hatasız olması, hem de çalışanların göz sağlığı, iş verimi ve motivasyonunun sağlanması vb. yönlerden önem taşır. Görsel konforun sağlanmasının yanı sıra, aydınlatma düzeninde kullanılan armatürlerin de endüstriyel tesisin işlevine uygun koruma sınıfına sahip olması gerekir. İşte bu yüzden Signify olarak sunduğumuz ürünler ile diğer markalardan ayrıştığımızı düşünüyoruz.  Portfoyümüzde hali hazırda her türlü sektörün ihtiyaçlarına yönelik çözüm sunun yüksek verimlilik değerine sahip geniş bir ürün yelpazemiz mevcut. Yakın zamanda bu geniş portföye katılacak iki yeni ürün grubu daha olacak. Bunlardan ilki Philps GreenSpace exproof ailesi. Aile hem exproof özelliğine sahip hem yüksek lümende LED çözüm sunabiliyor olması sebebiyle ön plana çıkıyor. Ayrıca 25 bin lümene varan ışık akısı sağlayabiliyor. Bu sene portfoyümüze katılacak ikinci bir ailede Pacific – Dönüşüm Eknomisi ailesi. Aile, sürdürülebilir ve dönüşüm ekonomisine katkı  sağlayacak özelliklerle donatılmış durumda. Hem 125 bin saat üstü ömür özelliği ile hem de değiştirilip, yenilenebilir komponent seçenekleri ile birden fazla projede tekrar kullanılabilme özelliği sunuyor. Ürün lansmanlarımız haricinde ise kullanıcılara yüksek hizmet kalitesi sunacak çeşitli sistem & servis çözümleri üzerinde de aktif olarak çalışmaktayız.

Fabrikalarda enerji verimliliği sağlamak için öncelikle aydınlatma sistemleri yenileniyor. Bu konuyla ilgili çözüm sunduğunuz fabrikalar var mı? Yaptığınız uygulamaları kısaca anlatabilir misiniz?

Burada sistem ve servis paketleri oluşturma odaklı ilerliyoruz. Bu paketler kapsamında endüstriyel alanda kullanım için GreenWarehouse dediğimiz bir sistemimiz bulunuyor. Bu sistemde önemli tarafı hiçbir şekilde altyapı maliyeti gerektirmemesidir. Mevcuttaki armatürleri çıkarıp, yerine otomasyon entegre armatürleri ve sensörleri ekleyerek bir aydınlatma sistemi yaratıyoruz. Bu sistem sayesinde kişi belli bir alana girdiği zaman noktasal olarak bir armatür değil alanda önceden gruplanmış aydınlatma bölgesi devreye giriyor, kullanılmayan diğer taraflarda ise yüzde 10’luk seviyede bir aydınlatma korunuyor. Bu dönüşümle birlikte tesislerdeki enerji verimlilik değerlerini yüzde 45’ten yüzde 70 oranına taşıyabiliyoruz. Dolayısıyla GreenWarehouse aydınlatma sistemi, hem güvenliği destekleyen hem de optimum enerji verimliliği sağlayan bir çözüm olarak karşımıza çıkıyor. Örneğin bu uygulamayı yakın zaman önce Schneider Electric’in Manisa’da yer alan fabrikasında gerçekleştirdik. “Signify olarak aydınlatmanın ötesinde neler sağlayabiliriz?” diye düşündüğümüz noktada ServiceTag isminde bir uygulamamız daha ön plana çıkıyor. Bu uygulama kapsamında hem armatürün hem de kolinin üzerindeki QR kodu üzerinden bilgi alınabiliyor. Telefonla bu kodu okuttuğunuz zaman sistemin yedek parça bilgisi, sipariş verme şekli gibi tüm detayları öğrenebiliyor ve size ait bilgilere istediğiniz zaman ulaşabiliyorsunuz. Bir başka fayda ise, ürünlerin garanti süresinin montaj itibariyle başlatılması sağlanabiliyor.

Signify’ın geliştirdiği diğer çözümler arasında endüstriyel alanlarda servis yaklaşımı hizmeti de yer alıyor. Endüstri segmenti için, LED dönüşümünün lokomotif sektörü diyebiliriz. Çünkü bu alanlar verimlilik değerleri, diğer tüm segmentlere göre en üst seviyede olan yerler. Özellikle otomotiv sektörü gibi yoğun mesaili tesisler, gün ışığından az faydalanabiliyorr ve aydınlatma 7/24 çalışıyor. Aydınlatmanın sürekli kullanılıyor olması, enerji verimliliği anlamında önümüze çok daha anlamlı bir tablo koyuyor.

Signify olarak bu noktada Performance Contracting gibi servis paketleri oluşturuyoruz. Özellikle aydınlatmaya müdahele edilebilirliğin görece zor olduğu alanlarda, son kullanıcı ile bir araya geliyoruz ve onlarla bazı kriterler üzerinde anlaşıyoruz. Proje özelinde elde edilmek istenen enerji verimliliği seviyesi, ideal aydınlık seviyesi ve ömür gibi kriterlerde antant kalıp bu değerler üzerinde bir anlaşma yapıyoruz. Sonrasında armatürün seçimi, bakımı gibi süreçlerin hepsinin sorumluluğu Signify olarak biz üstleniyoruz ve kontrat süresi boyunca performans kriterlerini garantiliyoruz.

Performance Contracting içinse Sedef Tersanesi ile gerçekleşirip takip ettiğimiz bir projemiz mevcut anlaşma gerçekleştirdik.

Siz bu alanda sunduğunuz ürünlerle fabrikalara yüzde kaç oranında bir tasarruf sağlıyorsunuz? Sunduğunuz avantajlardan bahsedebilir misiniz?

Signify olarak hem yüksek verimli ürünlerimiz hem de otomasyon entegre yüksek performanslı sistemlerimiz dikkate alındığında projelerde yüksek oranda verimlilik değerlerine ulaşmak mümkün. Örneğin birebir bir LED armatür dönüşümü ile ortalama yüzde 45 ve üstü verimlilik elde edebiliyorken, bu uygulamaya otomasyon uygulamaları eklendiğinde oranları yüzde 70 ve üstüne çıkarmak mümkün olabiliyor.

Aydınlatma kalemi, tesislerde dönüşüm alanında uygulanabilirliği en kolay noktaların başında geliyor. Bu sayede işletmeler hem hızlı bir dönüşüm gerçekleştirip, faturadaki etkiyi hızlıca gözlemleyebiliyor hem de çalışan ve kullanıcıları birebir etkileyecek görsel bir iyileştirme sağlayabiliyor. Zira endüstriyel tesislerde iş yeri güvenliğini sağlamak adına, doğru ve yeterli aydınlatma çok önemli bir başlık.

Philips markası yeni dönemle birlikte isim değişikliğine gitti. Bu değişimden ve yaşanan süreçten kısaca bahsedebilir misiniz?

Philips Aydınlatma’nın kökleri 125 yıldan daha da öncesine, 1891’de Hollanda’nın Eindhoven şehrinde Frederik ve Gerard Philips’in kurduğu şirkete dayanıyor. Tarih boyunca bu şirket, aydınlatma endüstrisindeki en önemli gelişmelerin birçoğunun altına imzasını attı. Günümüzde ise dünyadaki en geniş bağlantılı aydınlatma ağına sahip olan şirket; geleneksel, LED ve bağlantılı aydınlatmada dünya çapında bir endüstri lideri. Bu liderliğini ve şirket dinamikliğini yeni vizyon doğrultusunda ışığın oluşturduğu akıllı dilin anlamlı bir amaca bağlanmasından yola çıkarak ‘Signify’ adı ile taçlandırılmasına karar verildi. Ancak Royal Philips’le yapılmış olan sözleşme kapsamında şirketimiz; ürünlerinde dünya çapında en çok güvenilen aydınlatma markası olan Philips ismini kullanmaya devam edeceğiz. Yeni adıyla şirket, Royal Philips’le yaptığı Şirket Adı Lisans Sözleşmesi kapsamında şirket adının Royal Philips’in sermaye çoğunluğunu kaybetmesinden itibaren 18 ay içerisinde değişmesini öngören, şirkete ait gereksinimleri yerine getiriyor aslında. Philips Aydınlatma, 2019 yılının başından itibaren ise faaliyet gösterdiği 70’den fazla ülkede isim değişikliğinin tamamlanmasını sağlayacak. Heyecan ve yeniliği bir arada yaşadığımız bu geçiş süreci tabii ki göründüğü kadar kolay olmuyor ama az önce de dediğim gibi heyecanlı bir süreç de olduğumuz için adaptasyonumuzda bir okadar kolay oluyor.  

Bu gelişmeyle birlikte yeni dönemdeki hedefleriniz nelerdir? Sektörle ilgili beklentilerinizi öğrenebilir miyiz?

Yukarıda da belirttiğim gibi yeni şirket ismimiz, ışığın, anlamı birleştiren ve aktaran akıllı bir dil haline gelmesinden yola çıkarak seçildi. yeni ismimiz ile birlikte daha aydınlık yaşamlar ve daha iyi bir dünya için ışığın olağanüstü potansiyelini ortaya çıkarmayı amaçlayan stratejik vizyonumuzun açık bir ifadesi olduğunu söyleyebiliriz. Bu vizyon ile birlikte kurumsal imajımızı baştan yaratmak için vazgeçilmez bir fırsat yakaladık. Bu yeni ve eşsiz imajımız sayesinde de 32 bin Philips çalışanı olarak birbirimize daha iyi kenetleneceğimize inanıyor çok daha başarılı işlere hep birlikte imza atacağımıza inanıyoruz.

Ve 1930 yılından beri Türkiye’de aktif olan bir firma olarak bugüne kadar yaptığımız gibi geliştirdiğimiz en ileri teknoloji çözümlerimizi ve global tecrübemizi ülkemize ve yenilikçi projeler ile sektöre değer katmaya devam etmeyi hedefliyoruz.

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.

Solaredge

Solaredge

Dergiler
Partnerler