“Gelişen teknolojiler global düzeyde rekabeti artırırken markalar bu süreçte avantaj sağlamak amacıyla farklılaşma yolunu tercih ediyor. Bu amaca ulaşabilmek içinse inovasyona ve Ar-Ge’ye yatırım yapması gerekiyor.” diyen Panasonic Eco Solutions Türkiye İcra Kurulu Üyesi Orhan Ünsal, marka olarak tüketicilerin beklentilerini öngören çözümler ürettiklerini ve yenilikçi ürünlerini sektöre sunduklarını belirtiyor. 

 “TÜRKİYE ORTALAMASININ ÜZERİNDE BÜTÇE AYIRIYORUZ”

Panasonic Eco Solutions Türkiye olarak Ar-Ge’ye ortalamanın üzerinde bütçe ayırdıklarını belirten Ünsal, “Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından onaylanan Ar-Ge merkezimiz ile ürün çeşitliliğini inovasyon ve kalite ile buluşturuyoruz. Bunu yaparken de global tercihlere cevap verebilme yeteneğimizi artırarak önemli bir avantaja dönüştürüyoruz. Bu sayede de yeni ürün sunma dinamiklerimizi olumlu olarak geliştiriyoruz.” diyor.  Ar-Ge merkezinde 60’tan fazla çalışanının olduğuna dikkat çeken Ünsal, 2017 yılı ilk yarısında Türkiye’de en çok patent başvurusu yapan şirketler arasında 9. sırada yer aldıklarının da altını çiziyor. Bu konuda önemli bir noktaya ulaştıklarını kaydederken de inovasyon boyutları yüksek, ulusal ve uluslararası fonlarla desteklenen projeleri de gerçekleştirmeye devam ettiklerini belirtiyor. Çalışanların fikirlerine önem verdiklerini belirten Ünsal, amaçlarının inovatif fikirlerin sürekli üretilmesi, tartışılması ve inovasyonun bir kurum kültürüne dönüşmesi olduğunun da altını çiziyor.