Enerjisini Üreten Fabrikalar

ELEKTRA ELEKTRONİK’TEN YENİ MAKİNE YATIRIMI GELİYOR 

Elektra Elektronik, 2022 yılında döviz bazlı yüzde 35 büyüme sağladı. 2023 yılında üretimde kapasite artışı için yeni makine yatırımı yapmayı planlayan şirket, bu sayede Pazar payını artırmayı hedefliyor.  

Türkiye’den 6 farklı kıtada 60’ı aşkın ülkeye trafo ve enerji kalitesine yönelik elektronik ürünler ihraç eden Elektra Elektronik, 2022 yılında döviz bazlı yüzde 35 büyüme gerçekleştirdi. Elektra Elektronik, 43’üncü yaşına gireceği 2023 yılında üretim kapasitesini artırmak için yeni makine yatırımı yapmayı planlıyor. Bu sayede hem Türkiye’de hem de yurt dışında mevcut pazar payını daha çok artırmayı hedefliyor. 

AVRUPA’DAKİ RAKİPLERİYLE YARIŞACAK ÖLÇÜDE PAZAR PAYI HEDEFLİYOR

Yeni dönem hedefleriyle ilgili açıklama gerçekleştiren Elektra Elektronik Genel Müdürü Armağan Şakar, “Avrupa’da ve Türkiye’de yaşanan resesyona rağmen 2023 yılında yüzde 25 büyümeyi öngörüyoruz. 2022 yılı içerisinde Pazar payımızı ve istihdamımızı artırdık. 2023 yılı için kendimize koyduğumuz yüksek hedefleri yakalamak ve artan pazar payımıza paralel olarak öngördüğümüz teslim tarihlerine uymak için makine yatırımı yapma kararı aldık. Avrupa’daki rakiplerimizle yarışacak boyutta pazar payına sahip olmayı hedefliyoruz. Pandemi ve sonrasında Çin’in yaşadığı tedarik sorunları halen devam ediyor. Bu nedenle Çin’den ürün alan birçok Avrupa firması yeni tedarikçi arayışını sürdürüyor. Bu durum bizim için bir fırsata dönüştü ve yıllardır görüştüğümüz birçok firmanın tedarikçisi olduk. 2022 yılında yurt dışında katıldığımız fuarlarla tohumlarını attığımız bu sürecin 2023’te de meyvelerini vereceğini düşünüyoruz.” dedi. 

“AFRİKA, RUSYA, PAKİSTAN VE BELÇİKA’YA ODAKLANACAĞIZ”

Şakar, konuşmasına şu sözlerle devam etti: “Toplam ciromuzun yüzde 45’ini ihracat oluşturuyor. 2022 yılında bir önceki yıla kıyasla Güney Amerika cirosunda önemli bir artış yaşadık. Pandeminin hafiflemesinin ardından yaptığımız pazar araştırmaları ve müşteri ziyaretleriyle yeni numune çalışmaları alma imkanı yakaladık. Numune onaylarını aldığımız firmalar stok sipariş verdi. Bu sayede Güney Amerika’nın ihracat cirosu toplam ihracat rakamımızın yüzde 10’unu karşılar hale geldi. Toplamda altı Güney Amerika ülkesi portföyümüze girdi. Yanı sıra 2022 yılında Aktif Harmonik Filtre ürünümüzle birlikte yeni ürünümüz SVG için Afrika, Rusya, Pakistan ve Belçika gibi farklı ülkelerdeki müşterilerimiz teknik eğitim için firmamıza geldi. 2023 yılında da bu ülkelerin pazarlarına daha yoğun bir şekilde ihracat yapmayı planlıyoruz.” dedi.