9. Satınalma ve Tedarik Yönetimi Zirvesinde satınalmanın geleceği konuşuldu

Satınalma Profesyonelleri ve Yöneticileri Derneği (TÜSAYDER)’nin öncülüğünde düzenlenen 9. Satınalma ve Tedarik Yönetimi Zirvesi, uluslararası konuşmacıların katılımı ile 16 Kasım Cumartesi gerçekleştirildi. 

9. Satınalma ve Tedarik Yönetimi Zirvesinde satınalmanın geleceği konuşuldu

“Global Başarılar Yerelde Başlar, Yerli ve Milli -Karlı ve Verimli” sloganıyla TÜSAYDER tarafından düzenlenen 9. Satınalma ve Tedarik Yönetimi Zirvesi, 16 Kasım Cumartesi tarihinde İstanbul Woow Otelde gerçekleştirildi. Satınalma profesyonellerini, satınalma süreçlerindeki yenilikler hakkında bilgilendirmeyi hedefleyen Zirvede, Türk Lirasının değerlenmesi ile yerli ve milli ürün kullanımına, yerli ürünlerin globalleşmesi konularında devletin verdiği çabaya destek vermek amacıyla “Global Bşarılar Yerelde Başlar, Yerli ve Milli -Karlı ve Verimli” ana temasıyla düzenlendi. 

Açılış konuşması TÜSAYDER Başkanı Murat Altun tarafından yapılan Zirvede, global markaların satınalma yöneticileri konuşmacı olarak yer alarak staınalmanın geleceğine projektör tuttu.
IFPSM CEO’su Markku İlmari Ossian Henttinen, “Dünya Satınalma Zirvesi ve IFPSM” başlıklı konuşmasıyla global ölçekte satınalmaya ve IFPSM’in çalışmalarına değindi. 
İML FRAUNHOFER Türkiye AKT CEO Dr. Şevket Akınlar, “Dijital Dönüşüm Teknolojileri ve Tedarik Zinciri Yönetimi” başlıklı konuşmasıyla 9. Satınalma ve Tedarik Yönetimi Zirvesinde yer alırken, TÜSAYDER Ölçümleme ve İstatistik Komitesi Başkanı M. Ediz Kaplan, “Satınalma Meslek Anketi ve PMI” başlıklı konuşması ile dinleyicileri bilgilendirdi. 

“İNOVATİF OLMAYAN SATIN ALMACININ İŞ HAYATINDA GELECEĞİ YOK”    

Mondelez Satınalma Müdürü Ali Erkan Sökmen “Dünden Bugüne Satınalmanın Evrimi: Dijitale Giden Yol” isimli konuşmasında ise, değişen tüketici alışkanlıklarına dikkat çekerek internet, e- ticaret, dijitallleşme gibi yeniliklerin şirketlerin faaliyetlerine olan etkisine işaret etti. Firmaların tüketici geri dönüşümünü alıp kendisin buna adapte etmesi gerektiğini ifade eden Sökmen, bunun firmalar için çok önemli olduğunu söyledi. 
Tüketim alışkanlıklarının değiştiğinin altını çizen Sökmen, satınalmada inovasyonun önemli olduğunu, inovatif olmayan satın almacının iş hayatında geleceğinin olmayacağını vurguladı. Bugün birçok  markanın ürün ambalajlarının dahi, çevreye katkısı birtakım etkenlerin dikkate alınarak dönüştüğünü aktaran Sökmen, e- ticaretin önemine dikkat çekti. İnternetin ve dijitalleşmenin gücüne vurgu yapan Sökmen, Spotify’i örnek vererek ulaştığı dinleyici kitlesinin büyüklüğüne dikkat çekti.

Shell Global Satınalma  Direktörü Bilal Gümüşsoy, “Global Satınalma Stratejileri” isimli konuşmasında yaşadığı deneyimleri anlattı. Satınalmada yapılacak işi gerçekleştirebilmek için öncelikle yöneticileri işin önemini ve sağlayabileceği faydayı aktarabilmenin ve kabul ettirmenin önemli olduğunu belirtti.  Gümüşsoy, satınalmada kendi alanını iyi bilmek ve firmaları ziyaret etmek gerektiğinin altını çizdi. 

Gedik Portföy Fon Yönetim Müdürü Eral Karayazıcı, “2020 Yılında Piyasalar” başlıklı konuşmasında dünya ekonomisinin şuandaki durumuna ve 2020 yılında nasıl şekilleneceğine değindi. Karayazıcı Avrupa’nın sert bir resesyona hazır olmadığını belirtti. Karayazıcı, Türk Lirasının yüzde 20 prim alanına sahipse 2020 yılında en fazla üçte birinin gerçekleşebileceğini düşünen Karayazıcı, Türk Lirasını öngöremediğini belirtti. 

Satınalma 4.0 paneli ise 2018-2019 TÜSAYDER Dönem Başkanı BKM Satınalma ve İdari İşler Müdürü Birol Kanbir’in moderatörlüğünde gerçekleşti. Panelde konuşmacı olarak TÜSAYDER Genel Sekreteri  DR. Sevgi Yılmaz “Satınalamada Dijitalleşme”, CodeMaster Genel Müdürü Adem Kayar, Akıllı Fabrika, Akıllı Üretim: Üretim İşletmelerinde Endüstri 4.0 ve Dijitalizasyon, Yazar Zafer Demirkol “Yapay Zeka: Geleceğin Meslekleri ve Eğitim”,  IFPSM CEO MARKKU Ilmarii Ossian Henttinen Tedarik ve Tedarik Yönetiminde Mükemmellik Trendleri başlıklı konuşmaları ile yer aldı. 

"Stratejik kararları veriye bağlı almak zorundayız"

TÜSAYDER Genel Sekreteri  DR. Sevgi Yılmaz, satınalma 4.0’ın dijitalleşmeyi ifade ettiğini belirterek, “Bu yaşadığımız çağda veri çok önemli. Stratejik kararları veriye bağlı almak zorundayız. Maliyetleri kontrol edemediğimiz içi firmalar krizde sorun yaşıyor, nitekim bunun örneklerini krizde gördük. Satınalma 4.0 veri yönetebilmek, operasyon maliyetleri düşürmek” dedi.

TÜSAYDER Başkan Yrd. Ufuk Bendeş’in konuşması ile kapanan panelde, konuşmacılara ve sponsorlara teşekkür plaketi takdim edildi.
 

Güncelleme Tarihi: 19 Kasım 2019, 18:18
YORUM EKLE

Aldağ

Berrmak- Ana Sayfa

Dergiler