SÜRDÜRÜLEBİLİR TESİS YÖNETİMİ ZİRVESİ İÇİN GERİ SAYIM SÜRDÜRÜLEBİLİR TESİS YÖNETİMİ ZİRVESİ İÇİN GERİ SAYIM

 E-ticaret sektörüyle ilgili değerlendirme yapan Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürü Mehmet Ali Kılıçkaya, koronavirüs salgınıyla birlikte sektörün ortaya yeni fırsatlar çıkarttığını belirtti. Kılıçkaya, değerlendirmesini şu sözlerle yaptı: “2021 yılı itibariyle e-ihracat genel ihracatın yüzde 1,3’üne denk geldi. Yeni destek mekanizmaları ve hayata geçireceğimiz eylem planları ile 2025 yılında bu oranın en az yüzde 3 ila yüzde 5 aralığına ulaşması hedefliyoruz. 2030 yılıyla ilgili uzun vadeli planımıza göre de e-ihracatın genel ihracat içindeki payının yüzde 10’u bulacağını öngörüyoruz.”  

“KAPSAMLI BİR PAKET HAZIRLADIK”

Konuyla ilgili açıklama gerçekleştiren Ticaret Bakanlığı E-İhracat, Dijital Pazarlama, Davranışsal Kamu Politikaları ve Yeni Nesil Teknolojiler Dairesi Başkanı Hasan Önal, “KOBİ’leri e-ihracat alanında ilerleyebilmeleri için kapsamlı bir paket hazırladık. Amazon Türkiye tarafından desteklenen BiTıklaİhracat projesi KOBİ’lerin e-ihracat kapasitesini geliştirmede etkin rol üstlenecek” dedi. 

ÜCRETSİZ EĞİTİM VE DANIŞMANLIK PROGRAMI 

Boğaziçi Üniversitesi’nde 2'nci E-Ticaret Zirvesi gerçekleştirildi. Amazon Türkiye, hem internet üzerinden ticaretin artan önemi ve büyüme hedefleri konuşuldu hem de Türkiye’de online satış ve e-ihracat alanında KOBİ ve girişimcileri desteklemeyi hedefleyen BiTıklaİhracat ücretsiz eğitim ve danışmanlık programının tanıtımını yaptı. 

PAZARIN  4,1 TRİLYON DOLARI BULMASI BEKLENİYOR

Konuyla ilgili açıklama gerçekleştiren PwC Türkiye Kıdemli Ortağı Cenk Ulu, “Dünyada e-ticaret kapasitesi fiziksel perakendeyi kökten değiştirmeye başladı. Dünya e-ticaret pastasının 2022 yılında 4,1 trilyon doları bulması bekleniyor. Bir sonraki yıl ise 5,7 trilyon dolara ulaşacağı öngörülüyor. Türkiye’ye baktığımızda ise Ticaret Bakanlığı’nın kendi sitesindeki verilere göre 2021’de 181,5 milyar TL’lik bir pazar söz konusu. Sipariş adedimiz 3,4 milyara ulaştı. Karbon emisyonu ise fiziksel perakendeye göre oldukça düşük ve sürdürülebilirlik konusunda da daha verimli olduğu görülüyor. E-ticaret en önemlisi iş sağlığı, güvenliği, kadına iş konusunda sağladığı desteği ve sosyal inovasyonu gibi konularda büyük avantaj sağlıyor” dedi. (AA)