Deutsche Messe AG bu yıl 76’ncısı düzenlenecek olan HANNOVER MESSE 2023’e ilişkin tanıtım toplantısı 31 Ocak tarihinde Swissotel The Bosphorus İstanbul’da basın mensuplarının yoğun katılımıyla gerçekleştirildi. Hannover Fairs Turkey Fuarcılık A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Belkıs Ertaşkın, HANNOVER MESSE Ticaret Fuarı ve Ürün Yönetimi Global Direktörü Hubertus von Monschaw, İstanbul Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Üyesi Salih Sami Atılgan’ın katıldığı toplantıda fuarın 76 yıllık yolculuğunun yanı sıra 2023 yılına ilişkin detay bilgileri paylaşıldı.

VAİLLANT TÜRKİYE İLETİŞİM KURULU TOPLANTISI YAPILDI VAİLLANT TÜRKİYE İLETİŞİM KURULU TOPLANTISI YAPILDI

Hannover Fairs Turkey Fuarcılık Genel Müdür Yardımcısı Belkıs Ertaşkın yaptığı konuşmada dünyanın dört bir yanından gelen katılımcı ve ziyaretçileri buluşturan fuarın bu yıl 76. kez düzenleneceğini ve katılımcı firmaların endüstriyel otomasyon, enerji teknolojileri, dijital ekosistemler, lojistik otomasyon üretim ekipmanları ve çözümleri alanında geliştirdikleri son teknolojileri sergileme fırsatı bulacaklarını dile getirdi. Ertaşkın  HANNOVER MESSE’nin her yıl endüstrinin liderlerini, satın alma uzmanlarıyla Almanya'nın Hannover şehrinde bir araya getirdiğini vurguladı.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ÖNE ÇIKIYOR

BU YILKİ PARTNERİ ENDONEZYA

HANNOVER MESSE Global Direktörü Hubertus von Monschaw da bir konuşma yaparak HANNOVER MESSE’de düzenlenecek etkinlikleri anlattı. “Fuar, karmaşık üretim süreçlerinin dijitalleştirilmesi ve karbon ayak izinin azaltılması gibi başlıkları öne çıkararak katılımcıların günümüz ve yarının endüstrisi için teknolojik çözümler sunmasına ve bu çözümleri ziyaretçilerle paylaşılmasına olanak tanıyor. Fuarın yoğun konferans programında da Endüstriyel Dönüşüm, Endüstri 4.0 ve Teknoloji Transferi Aşaması gibi birçok önemli başlığın yanında; mevcut kablosuz iletişim teknolojilerinin, üretim hatlarını ve intralojistiği daha esnek, otonom ve verimli hale getiren, yüksek veri hızıyla kablosuz network iletişimini mümkün kılan ‘Endüstriyel Kablosuz ve 5G Aşaması’ başlığı bulunuyor” diyen hubertus von Monschaw fuarın her yıl yüzbinlerce ziyaretçiyi ve sektör liderlerini bir araya getirdiğini de hatırlattı. Monschaw şunları söyledi: “HANNOVER MESSE endüstrinin buluşma noktası. Geçtiğimiz yıl fuarımızda 2 bin 500’den fazla katılımcıyı ve 75 binden fazla ziyaretçiyi ağırladık. Ziyaretçiler fuar boyunca 8 binden fazla ürün ve çözüm sistemlerini inceleme fırsatı buldular. Bu yıl partner ülkemiz son yıllarda yakaladığı başarılı ihracat grafiği ile dikkatleri üzerine çeken Endonezya olacak. Fuar boyunca katılımcı ve ziyaretçiler, ihracatta yüzde 40’tan fazla artış yakalayarak 230 milyar dolar seviyelerine gelen ve bu başarıyı sürdürmekte kararlı olan Endonezya’yı daha yakından tanıma fırsatı bulacaklar.”

TÜRKİYE FİRMALARINDAN MİLLİ KATILIM

Gerçekleştirilen tanıtım toplantısında İstanbul Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Üyesi Salih Sami Atılgan da bir konuşma yaparak  dış pazarlar ve uluslararası ilişkiler deyince akla ilk önce fuarların geldiğini, bu bağlamda İTO’nun milli katılım organizasyonlarına büyük önem atfettiğini ifde etti. “HANNOVER MESSE Fuarı da, özellikle dövme ve döküm ürünleri yan sanayi, enerji, lojistik, hidrolik, pnomatik sektörlerinde dünyaca ünlü bir fuar ve biz de 1992 yılından bu yana bu fuara iştirak ediyoruz. Fuara daha önce ‘partner ülke’ olarak katılma tecrübesini de yaşadık. Geçen sene, HANNOVER MESSE Türkiye milli katılım organizasyonunu 4 salonda toplamda 1.020 m² alanda 49 katılımcının iştiraki ile gerçekleştirmiştik. Ne mutlu ki bu sene çok daha büyük bir talep oldu, fuar idaresinden ekstra yer talep ettik ve 1.800 m2’lik bir alanda olacağız” diye konuşan Atılgan şu için Türkiye’den güncel katılımcı sayısının ise 82 olduğunu söyledi.