Endüstri 4.0 Uygulamaları

Dijitalleşme ile Üretimde %13’lük Artış: Rebul Kozmetik’in ProManage Yolculuğu

Köklü geçmişini dijital dönüşümle taçlandıran Rebul Kozmetik, ProManage entegrasyonu sayesinde üretim adetlerini %13 artırırken, OEE değerlerinde de 10 puanlık iyileşme sağladı.

Rebul Kozmetik'in köklü hikayesi, genç bir eczacı olan Jean César Reboul'un İstanbul Beyoğlu’nda Büyük Paris Eczanesi’ni kurmasıyla başlıyor. 1938 yılında ilk kolonyasını piyasaya sunan Rebul, bugün aylık 4.5 milyon üretim adedi ve 10.000 paletlik depolama kapasitesiyle Çerkezköy lokasyonunda hizmet veriyor ve özel markalara üretim yapan, kozmetik sektöründe lider dev bir marka haline geliyor.

"ProManage ÖNCESİ ŞEFFAF BİR ÜRETİM YÖNETİMİMİZ YOKTU”

5 kıtada 20’den fazla ülkede varlık gösteren ProManage ile yolları kesişen Rebul’un dijitalleşme hikayesi ise veri toplamak için dijital bir altyapı ihtiyacının ortaya çıkmasıyla başlıyor. ProManage’dan önce şeffaf bir yönetimleri olmadığını söyleyen Rebul Kozmetik Üretim Mükemmellik Müdürü Melih Sünter şöyle anlatıyor: “Süreçleri daha görünür hale getirmek, hangi operasyonlarda verimsizliğimiz var bunları görmek, makine ekipmanlarımızda arıza veya bekleme kaynaklı duruşlarımızı belirleyebilmek ve kayıplarımızı dijital olarak izleyebilmek için dijital dönüşüm serüvenimize adım attık.”

ProManage’ın prestijli referanslarından yola çıkarak sistem tercihi yaptıklarını söyleyen Sünter, özellikle arayüz kullanım kolaylığı ve teknik destek hizmetinin partnerlerini seçmek noktasında büyük rol oynadığını söylüyor.

“ProManage SAYESİNDE ÜRETİM ADETLERİMİZDE %13 ARTIŞ OLDU”

ProManage ile gelen kazanımlar hakkında konuşan Sünter şöyle devam ediyor: “ProManage ile hem kültürel değişimlerimiz hem de karlılıkla ilgili değişimlerimiz oldu. Öncelikle manuel işçilikte verileri toplamada ve analiz etmede ortalama iki güne yakın zaman kaybediyorduk. Bu verilerin sahadan toplanması, Pareto analizlerinin yapılması, sonrasında kök nedenlerinin bulunması ve benzeri konularda iki güne yakın bir raporlama sürecimiz vardı. ProManage ile artık istediğimiz güne ait veriyi yaklaşık 30 saniye içerisinde raporlayabiliyoruz. Yanı sıra üretim miktarlarında artışlarımız oldu. 2024 yılına kıyasla üretim adetlerimizde %13’lük bir artış yaşadık. %50'lerle başladığımız OEE'lerde 2024 sonuçlarımızla beraber yaklaşık 10 puanlık iyileşmemiz oldu ve %60 bantlarına geldik.

Önemli kazanımlarımızdan biri de şeffaflık oldu. ProManage ile duruşların, setupların, bekleme kayıplarının hepsi görünür hale geldi ve bunları analiz etme imkânı sağladı bize.”

Rebul Kozmetik, ProManage ile yakaladığı şeffaflık ve verimlilik artışıyla, dijitalleşmenin üretimde nasıl somut sonuçlar yarattığının güçlü bir örneğini ortaya koyuyor.