Ülkemizde ve dünyada lojistik sektörünün uçtan uca dijital dönüşümüne liderlik eden Tırport, sahip olduğu teknolojiler ile hem lojistik firmalarına ve üreticilere, hem de kamyonculara mevcut iş akış süreçlerini daha etkin yürütmelerine olanak sağlıyor. Avrupa’nın lojistikte önde gelen 3 dijital platformu arasında yer alan Tırport, lojistik operasyon yönetiminde verimliliği %80’in üzerinde arttırırken, kamyoncuların dönüş yükü bekleme sürelerini %43 azaltıyor ve lojistik operasyonlarının gerçek zamanlı ve konum tabanlı izlenerek yönetilmesine imkan veriyor.  

DİJİTAL DÖNÜŞÜME REHBERLİK EDİYOR 

Konuyla ilgili açıklama gerçekleştiren Tırport Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Burcu Kale, “Dünyada karayolu taşımacılığına baktığımızda, yük taşımasının yüzde 70’i karayolları ile yapılıyor. 859 bin kamyonun yollarda olduğu Türkiye’de ise, taşımanın %90’ı karayollarıyla yapılıyor. Ülkemizde bir günde yapılan yaklaşık 450 bin FTL taşımanın 1/3’ü kontratlı taşıma olarak, 300 bin taşıma da spot pazarda gerçekleşiyor. Yollardaki 859 bin kamyonun yüzde 95’i şahıslara ait. Yurtiçinde bir kamyon yeni yük bulmak için 2,5 gün bekliyor ve ancak yaklaşık %37’si beklemesine rağmen boş dönmek zorunda kalıyor. Avrupa’ya giden tırlar yüzde 82 oranında boş dönmek zorunda kalıyor. Bu da hem kamyoncuların bütçesini olumsuz yönde etkiliyor hem de karbon salınım oranını yükseltiyor. Tırport olarak dijital çözümlerimizle sektördeki beklemeleri azaltmayı, verimliliği artırmayı ve sürdürülebilirliği sağlamayı hedefliyoruz. Bir örnek verirsek, günlük 2500- 3000 kamyon FTL taşıma yapan büyük  bir lojistik firması günlük operasyonunu yaklaşık 200-250 kişilik bir ekiple yönetiyoruz. Geliştirdiğimiz akıllı çağrı merkezi ile bu işi 10-15 kişiyle çok daha etkili ve verimli bir şekilde yönetmesi mümkün hale geldi” dedi.