Pandemi ile birlikte aksayan üretimlerin sonucunda lojistik sektörü iki yıla yakın süredir “Tedarik Krizi” ile mücadele ediyor.

Dünya ticaretinin sekteye uğraması ve pandeminin neden olduğu belirsizlik ile üretimi durma noktasına gelen konteynerler lojistik sektöründe global bir krize yol açtı. Küresel lojistik ağında yüzde 80’in üzerinde hacmi karşılayan deniz yolu ticareti bu krizin katlanmasına neden oluyor. Yaşanan “Konteyner Kıtlığı” ve artan talebin sonucunda zaman zaman bölgeye göre maliyetlerin 10 kata kadar arttığı lojistik sektörü küresel ticaret akışına da dokunarak domino etkisi yaratıyor.

Geçen yılın son çeyreğiyle birlikte çözülme sinyalleri gösteren tedarik krizinin 2022 sonunda tam anlamıyla çözüleceği öngörülüyor. Lojistik sektörünün yaşadığı krizin etkilerini yorumlayan Globelink Ünimar İcra Kurulu Komite Üyesi (Ticari) Fatih Baş, tedarik krizi ve çözümü sonrası ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.

GLOBELİNK ÜNİMAR TUZLA’DA YENİ DEPOSUNU AÇTI GLOBELİNK ÜNİMAR TUZLA’DA YENİ DEPOSUNU AÇTI

"PANDEMİDEN EN FAZLA ETKİLENEN SEKTÖRLERDEN BİRİ"

Lojistik ve tedarik zinciri sektörünün küresel salgın sürecinde en çok etkilenen sektörlerden biri olduğuna dikkat çeken Baş, sektörün doğası gereği dünya ticaretiyle ve paydaşlarının ticari faaliyetleriyle paralel bir çizgide ilerlediklerini, ticaretin aksadığı, arz-talep dengesizliğinin ortaya çıktığı ve zaman zaman birçok sektörün durduğu dönemde sektör olarak büyük bir kriz daha yaşadıklarını ifade etti.

Çin ve Asya merkezli üretilen konteynerlerın lojistik faaliyetlerindeki önemine işaret eden Baş, üretimin durmasının direkt olarak konteyner üretimini de aksattığını söyledi. Baş, deniz yolu gibi lojistik trafiğinin yüzde 80’inden fazlasına ev sahipliği yapan bir taşıma modunun kilitlenmesine yol açtığını kaydetti.

"2022 YILI İLE BİRLİKTE ÇÖZÜLECEK"

Covid-19'un ilk yılında net çözümler olmasa bile geçtiğimiz yılın çözüm açısından verimli bir yıl olduğunu belirten Baş, "Bilhassa son çeyrekte önemli düzelmeleri takip ettik ve bunun maliyetlere etkisini de görme imkanı bulduk. Pandemi döneminde yaşadığımız kriz ile beraber özellikle denizyolu taşımacılığında aksaklıklar meydana gelmiş olsa da karayolu, havayolu ve demiryolu gibi alternatif taşıma modlarının önemini arttırdığını ve lojistik operasyonlarda esnekliğin önemini bir kez daha gözlemledik. Globelink Ünimar olarak, sunduğumuz lojistik çözümlerimizde denizyolu taşımacılığını sıklıkla kullanan bir şirketiz. Sektörümüzün tamamında olduğu gibi bu krizin etkilerini biz de hissetsek de sürece hızlı bir şekilde adapte olarak sunduğumuz hızlı, güvenilir ve esnek lojistik çözümlerimizle müşterilerimizin yüklerini istedikleri her noktaya güvenle teslim etmeye devam ettik. Geldiğimiz noktada özellikle 2021’in son çeyreğindeki gelişmelerden memnun olduğumuzu söyleyebiliriz." dedi.

Baş, bu yıl itibarıyla krizin çözümü noktasında düzelmeler gördüklerini ve öngörülerinin yıl sonunda krizin ortadan kalkacağına yönelik olduğunu bildirdi.

“MALİYETLER AZALACAK, TAŞIMA BEDELLERİ DÜŞECEK”

Tedarik krizinin çözümü sonrasında yaşanacak gelişmelerle ilgili de görüşlerini aktaran Fatih Baş, sözlerine şöyle devam etti: