Sintek Lojistik CEO’su Oğuz Büte, Rusya’nın Ukrayna’yı işgali ile başlayan ve halihazırda devam eden savaşın pek çok sektör gibi lojistik sektörünü de negatif yönde etkilediğini ifade ederek "Çin’deki şehir kapanmaları konteyner krizinin tekrardan yaşanabileceğinin sinyallerini veriyor." ifadelerini kullandı.

"TÜRKİYE ÜZERİNDEN TRANSİT İŞLEMLERDE ARTIŞ YAŞANIYOR"

Lojistik sektöründe yılın ilk çeyreklik döneminin dış satımda oldukça iyi geçtiğini söyleyen Büte, buna karşın petrol fiyatlarındaki artış, brent petrol varil fiyatının yükselmesi ve bağlantılı olarak Türkiye'deki döviz kurunun artmasının bilhassa ithalatta bir yavaşlamaya sebebiyet verdiğini bildirdi.

Büte, söz konusu durumun olumsuz olmasına rağmen yılın üçüncü ayı ile birlikte yaşanan olumlu gelişmeyi "Deniz yolu ile taşıma hizmeti karşılığında gemi şirketine ödenen ithalat navlunlarının ufak da olsa gerilemesi ve konteyner krizinin bir nebze de olsa aşılmasıyla, sektörün ihracatçılara daha kolay hizmet verme şansı doğdu." olarak açıkladı.

Büte bunun yanı sıra Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) ülkelerine Avrupa’dan gerçekleştirilen sevkiyatlarda da Rusya hattının kapanması ile bilhassa Türkiye üzerinden transit işlemlerde artış olduğuna dikkati çekti.

PETLAS GENEL MÜDÜRÜ HAKAN YALNIZ'DAN YATIRIM AÇIKLAMASI PETLAS GENEL MÜDÜRÜ HAKAN YALNIZ'DAN YATIRIM AÇIKLAMASI

"RUSYA-UKRAYNA SAVAŞI OLUMSUZ ETKİLİYOR"

Armatörlerin seferlerinin büyük kısmını yeniden zamanlamaya çalışması, gemilerinin ve uçakların rotalarının yeniden çizilmesi, uzayan transit süreler ve mesafe ile maliyetlerin de daha fazla artmasının negatif gelişmeler olduğunu ve süregelen savaşın sektörü olumsuz etkilediğini vurgulayan Büte, gelişmelerin yansımalarıyla ilgili olarak şunları söyledi:

"Dünyanın en büyük konteyner limanlarından biri olan Şanghay şehri kapandı. Çin’deki şehir kapanmaları konteyner krizinin tekrardan yaşanabileceğinin sinyallerini veriyor." 

"YIL BÜYÜME TRENDİ İLE GEÇECEK, FIRSATLAR VAR"

Yılın sektör açısından tıpkı geçen yıl olduğu gibi  büyüme trendi ile geçeceğini kaydeden Büte, süregelen krizlerden ötürü tedarik zincirindeki lojistik faaliyetlerinin öneminin arttığını, söz konusu durumun da kaliteli ve zamanında hizmet sunan lojistik şirketleri için fırsat oluşturduğunu dile getirdi.

"GÜNDEMİMİZ; YURT DIŞI OFİSİMİZİ GENİŞLETMEK, YURT İÇİNDE YENİ OFİS AÇMAK"

Sintek Lojistik CEO’su Büte, firma olarak 2021'deki yükselme ivmelerini 2022'de de sürdüreceklerini, yıllar içinde kurum kültürü yerleşmiş, köklü değerleri olan bir lojistik firması olmayı hedeflediklerini ve iz bırakan bir şirket olmayı amaçladıklarını söyledi.

Büte, şirketlerinin gündemini de Hollanda’daki firmalarını genişletmek ve yurt içinde Mersin’de bir ofis açmak olarak sıraladı.