Türkiye’de dört farklı lokasyonda yapılanan Martaş Otomotiv, Valeo’dan Mann Filter’e; Vosch’tan Kale’ye kadar geniş bir alanda hizmet portföyüne sahip. Firmanın Genel Müdürü/CEO Ziya Özalp, otomotiv yedek parça alanında lojistiğe ciddi yatırımlar yaptıklarını ifade ederek ST Endüstri Medya’ya şu açıklamalarda bulundu: “Genel Müdürlüğümüz İstanbul Sancaktepe’de bulunuyor. Gebze lojistik merkezimiz yani burası 25 bin metrekare üzerine kurulu 15 bin metrekarelik bir kapalı alandan oluşuyor. Yine 20 bin metrekare üzerine kurulu 10 bin metrekare olan Ankara’da bir lojistik dağıtım merkezimiz var. Orada aslında biraz e-ticaret devi Amazon’un yapısına benzer bir yapılaşmaya dönüşüyoruz. Üçüncü yerimizde İzmir’de bulunuyor.”

E-TİCARET SİTELERİNDAN DAHA FAZLA SKU’LARA SAHİBİZ

  

Otomotiv sektörünün gelişmesiyle beraber lojistik konusunda da ilerleme yaşadıklarını kaydeden Ziya Özalp “2000’lerden sonra araç parkında o kadar çok çeşitlilik oldu ki, tamamen yedek parça çeşitliliği bizleri 100 binli SKU’ları yönetmeye doğru götürdü. 100 bin SKU yönetme mantığı gerçekten çok farklıdır. E-ticaret siteleri ya da örneğin gıda firmaları çok gelişmiş olmalarına rağmen 5-6 bin SKU ile devam ediyorlar. Tekstil keza maksimum 7-8 bindedir… O bile sadece renklerle beraber olabiliyor ama yedek parça öyle değil. Yedek parça kendi bünyesinde gerçekten de çoklu SKU’lara sahip. Siz zaten lojistik kültürüyle bir şeyleri düşünmezseniz büyümeniz imkansızdır, yani sadece listelerinize çok yedek parçayı koyuyor olmanız yeterli değil. Onların tamamen tedariğini ve lojistik süreçlerini başlatmanız gerekir. Bizim tabii ki satmış olduğumuz ürünlerin birçoğu ithal ürünler olduğu için bütün lojistik alanlarına da hakimiz.” dedi.

KAFES SİSTEMİYLE GÜNDE ÜÇ SEVKIYAT GERÇEKLEŞİYOR

Avrupa’da uygulanan bir dağıtım sistemini Türkiye’ye entegre ederek günde üç vardiyada dağıtım yapabildiklerini anlatan Özalp “Merkezlerimizde 7/24 sistem, üç vardiya şeklinde çalışıyor. Sadece Cumartesi günü belli saatte kapanıyor. Pazar günü tekrar açılıyor. İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyükşehirlerde günde üç defa müşterimize hizmet sunabiliyoruz. Bu bir sistem aslında ve Avrupa’da uygulanıyor; biz de kendi ülkemize göre geliştirdik. Avrupa’da firmaların dükkanlarında kedi dili var, kutuları oraya koyuyorlar. Ancak bu sistem, maalesef ülkemizde güvenlik nedeniyle uygulamaya pek müsait değil. Bu nedenle biz de özel kafesler geliştirdik. Özellikle dağıtım tarafında gece dağıtıma çıkılıyor. Kafesin bir anahtarı müşterimizde bir diğeri de bizde bulunuyor. Kutularımızı o özel kafeslere koyuyoruz. Biz gece dağıtımı gerçekleştirdiğimiz için müşterimiz sabah geldiğinde ilk sevkiyatını almış oluyor. Böylece İstanbul gibi kozmopolit ve trafiği bol bir şehirde bir uçtan diğer uca günde üç sevkiyat gerçekleştirme kabiliyetini gösterebiliyoruz.” dedi.