Haziran ayında 7 bin metrekare kapalı alana sahip yeni tesisine taşınan İncehesap.com, tesis dizayn sürecinde ağır tip raflar, market raflarının temini ve bunların en verimli olacak yerleşimi konularına odaklandı.
Teknoloji ürünlerinin doğrudan satışının yanı sıra, bilgisayar toplama  ve hazır bilgisayar sistemi satışı gibi alanlarda öne çıkan İncehesap.com, Haziran ayında toplam 7000 metrekare kapalı alana sahip yeni tesisine taşındı.

İncehesap.com Kurucu Ortağı Nurettin Erzen, paketleme aşamasında yaşanan aksaklıkları ortadan kaldırmak amacıyla, modüler paketleme masaları dizayn ettiklerini, daha geniş bir çalışma alanı sunan ve paketlemeden sorumlu kişinin, gerekli tüm ekipmanlara kolayca ulaşmasını sağlayan bu masalar sayesinde, paketleme hızı ortalamasını yüzde 80 arttırdıklarını söyledi.

Nurettin Bey, e-ticaretin yükselen yıldızı incehesap.com’un yapılanmasını ve yakın dönem iş gündemini anlatmanızı rica ediyoruz.  

İncehesap.com, tüketici teknolojisi ürünleri satışı yapan bir e-ticaret platformu. 2008 yılından bu yana, bilgisayar parçaları, cep telefonları, televizyonlar ve beyaz eşya ürünleri olmak üzere, milyonlarca teknoloji ürününü tüketicilerle buluşturup, onların hayatlarına dokunduk. 2020 yılı itibarıyla, 180+ kişilik bir ekiple 2500’den fazla teknoloji ürününü kullanıcılarımıza sunmayı sürdürüyoruz. Tüketici elektroniği ve tüketici elektroniği ürünlerinin satışını online olarak gerçekleştiren e-ticaret platformları arasında ilk 3’te yer alıyoruz. Özellikle gaming sektöründe yapmış olduğumuz yatırımlar neticesinde bu sektörde en çok ziyaret edilen ve en çok güvenilen markalardan birisi olduk. Teknoloji ürünlerinin doğrudan satışının yanı sıra, bilgisayar toplama  ve hazır bilgisayar sistemi satışı gibi alanlarda da öne çıkıyoruz. Bu operasyonlar, standart e-ticaret operasyonlarından biraz daha farklı bir yapıya sahip. Kullanıcıların, tercihleri doğrultusunda ürünün montajının yapılması ve gerekli testlerin yapılması gibi ek iş süreçlerine de  sahibiz. Tüm bu iş modellerini destekleyen ve uçtan uca kesintisiz hizmet sunmamızı sağlayacak  bütünleşik yazılımlarla iş süreçlerimizi sürdürüyoruz.

Siparişten ürünlerin sevkine kadar geçen süreçleri paylaşır mısınız bizimle? 

Bir müşterimiz, internet sitemiz üzerinden alışveriş gerçekleştirdiğinde ve ödemesi başarılı bir şekilde tamamlandığında, oluşturmuş olduğu sipariş depo yönetim sistemimizde (WMS) görünür hâle gelir. WMS, gelen bu siparişle ilgili olarak sipariş planlamasını otomatik olarak oluşturur. WMS içinde sipariş, siparişe konu olan ürünle ilgili olan sorumlu personele atanır ve mobil terminalin yönlendirmesi ile en yakın lokasyondaki ürünlerin toplanması süreci başlar. Ürün toplanması süreçlerinde ürün toplama arabalarını kullanırız. Bu arabalar, ürünlerin eksiksiz bir şekilde toplanması ve hızlı bir şekilde toplama masasına taşınması amacıyla fonksiyonel olarak geliştirilmiştir. Bu arabalar vasıtasıyla toplama masasına taşınan ürünlerin toplama form barkodu okutularak faturalaştırılması tamamlanır.  Toplama faturası üzerinde yer alan kargo firmasına ait alım barkodu sayesinde siparişin hangi kargo firmasına teslim edileceği belirlenir. Faturası oluşturulmuş olan sipariş, paketleme arabası ile paketleme alanına taşınır. Bu alanda, ürünün boyutuna uygun olan İncehesap koli belirlenir ve ürünün paketlemesine başlanır. Ürünle kutu arasında boş kalan alanlara hava yastığı yerleştirilerek, sevkiyat esnasında ürününün kutu içinde hareket  etmesi ve buna bağlı olarak üründe  yaşanabilecek olası deformasyonların önüne geçilir.

Yeni depo, tesis yada teknoloji yatırımı kararı nasıl veriliyor? Öne çıkan yatırım kriterleri nelerdir?

Depolama ve ürün sevkiyatıyla ilgili herhangi bir yatırım yapmadan önce, güncel durum ve  gelecek döneme dair artış potansiyellerini kapsamlı bir şekilde değerlendiririz. Geleceğe dönük projeksiyonumuz ve yatırım geri dönüşü hesaplamalarımız çerçevesinde yapacağımız yatırım hamlelerini belirleriz. Buna ek olarak, bu dikeyde yaşanan teknolojik gelişmeleri ve sektörel ihtiyaçları yakından takip ederek, atılması gereken hamleleri ve bu hamlelerin olası etkilerini hesaplarız. Her e-ticaret operasyonunda olması gerektiği gibi, bizim için de depo ve tesis yönetimindeki birinci amaç, müşterilerimizin siparişlerini en kısa sürelerde ve en düşük hata oranıyla müşterilerimize ulaştırmaktır. Bir ürünün temin edilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, paketlenmesi ve sevkiyatının sağlanması kendi içinde belirli şartları olan iş süreçleridir. Her geçen gün gelişen teknolojiyle  birlikte, tüm bu iş süreçlerini hızlandıran ve olası hataların önüne geçilmesini sağlayan yeni geliştirmelerle karşılaşıyoruz. Bu alanda yapacağımız yatırımlara karar verirken, uçtan uca kesintisiz ve hatasız depolama ve sevkiyat anlayışımız çerçevesinde, iş süreçlerimizi hızlandıran, siparişin daha hızlı ve sorunsuz bir şekilde kargo firmasına teslim edilmesini sağlayan çözümleri değerlendirmeye alıyoruz.

Yakın dönemde depolarınızda ne tür bir yatırıma imza attınız? Ne gibi avantajlar sağladı? 

2019 yılı firmamız açısından bir dönüşüm yılı oldu. Bu yıl içinde yaptığımız  doğru hamleler neticesinde marka bilinirliğimiz ve buna bağlı olarak ürün satışlarımızda beklentilerimizin üzerinde bir başarıya ulaştık. Bu durum neticesinde, 2019 yılının son çeyreğinde, artık kabuk değiştirmemizin vakti geldiğine karar verdik ve daha büyük bir tesis arayışına başladık. Tesis arayış sürecimiz, 2020 yılının Mayıs ayı itibarıyla sona erdi ve Haziran 2020 içinde toplamda 7000 metrekare kapalı alana sahip olan yeni tesisimize taşınma sürecimizi tamamladık.  Böylece Mecidiyeköy depomuzu da hesaba kattığımızda toplamda 8000 metrekarelik kapalı alana sahip depo ve yerleşkelerimizde faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Toplamda 2 ay süren yeni tesise taşınma sürecimiz içinde, deponun dizaynı için depo yönetimi konusunda alanında uzman kişilerden danışmanlık aldık. Bu süreç içinde, tesisin dizaynı için ağır tip raflar, market raflarının temini ve bunların en verimli olacak yerleşimi konularına odaklandık. Halen üzerinde çalışmakta olduğumuz ve 3  aylık bir süreç sonunda hayata geçirmeyi konveyör sistemi ile ürün  toplama ve ürün çıkışı süreçlerini en hızlı şekilde gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Depolama süreçlerinin önemli adımlarından birisi olan paketleme aşamasında yaşanan aksaklıkları ortadan kaldırmak amacıyla, modüler paketleme masaları dizayn ettik. Daha geniş bir çalışma alanı sunan ve paketlemeden sorumlu kişinin, gerekli tüm ekipmanlara kolayca ulaşmasını sağlayan bu masalar sayesinde, paketleme hızı ortalamamızı yüzde 80 arttırdık. Buna ek olarak, cushion pack cihazı yatırımı gerçekleştirdik. Bu cihaz, atık kolileri, koli içi dolgu/ambalaj malzemesine çevirerek, atık ürünlerin faydalı bir modelde yeniden kullanılmasını sağladı. Bu sayede, hem işimizle alakalı önemli bir ihtiyacı ortadan kaldırdık hem de çevreye duyarlı bir çözüme ulaşmış olduk. Toplama bilgisayar ya da çoklu ürün siparişlerinde, doğru ürünlerin en yakın lokasyonlardan toplanması operasyonumuz açısından oldukça kritik bir öneme sahip. Bu noktada kullanıma aldığımız sipariş toplama arabaları, depo sorumlusunun, doğru ürünleri, doğru miktarlarla en yakın lokasyondan almasına ve bu süreçte yaşanan karışıklıkların  ortadan kalkmasına yardımcı oldu.

İç lojistik süreçlerinizde ve depolarınızda ne tür teknolojiler kullanılıyor? 

Depo ve lojistik süreçlerimizin merkezinde kapsamlı bir depo yönetim sistemi (WMS) bulunuyor. Bu yazılım sayesinde, ürün rotalama, el terminali üzerinden ürün takibi, mal kabulü ve depo yönetimi gibi süreçlerin tamamını merkezî bir yazılım üzerinden bağlantılı bir şekilde yönetiyoruz. İş süreçlerimizde yaşanması olası hataları, merkezî yazılımın sağladığı veriler doğrultusunda, hatalar henüz oluşmadan tespit ediyor ve gerekli düzenlemeleri hızlıca uyguluyoruz. Kargo firmalarıyla gerçekleştirmiş olduğumuz entergrasyonlar sayesinde, ürünlerin depodan çıkışı ve kargo alanındaki yönetimi süreçleri de büyük ölçüde kolaylaşıyor. Bunlara ek olarak, depo içerisindeki tüm hareketliliği, kablosuz haberleşmeli mobil terminal cihazları ve Wi-Fi altyapısı ile kontrol ediyor ve depodaki güncel durumu yakından takip ediyor, personel haberleşmesi için de kısa mesafeli mobil telsizlerden yararlanıyoruz.

Depolarınızdaki ekipmanlarda tercih yerli mi yabancı mı oluyor? Neden? 

Depo ekipmanı ve yazılım tercihleri konusunda önceliğimiz yerli yazılımlardan yana oluyor. Tercihimizin altında yatan nedenler, hem yerli girişimleri destekleme arzusu hem de bir sorun oluşması durumunda hızlı ve etkin dönüş alma isteği oluyor. Ancak, yerli donanım ve yazılımlarda, ihtiyaçlarımıza karşılık veren bir çözüm bulamadığımız durumlarda yabancı alternatifleri değerlendirmeye alıyoruz.

Depo yönetim yazılımlarınız ve ERP entegrasyonu üretim süreçlerine ne tür katkılar sağlıyor?  

Depo yönetimi konusunda belirli performans ölçütlerimiz var. Bu ölçütler hem genel depo performansı hem de bireysel olarak depo çalışanlarının performanslarını tespit etmek amacıyla kullanılıyor. ERP ve WMS entegrasyonumuz sayesinde, bu performans ölçütlerimizi yakından takip ediyor ve iyileştirilmesi gereken süreçlere etkin bir şekilde müdahale ediyoruz. Bü tür yazılımlar, karmaşık olan operasyon süreçlerimizdeki yönetimsel ihtiyaçlarmıza, nicel verilere dayalı objektif çözümler sunuyor. Bu sayede, performans değerlendirmemizi ölçülebilir bir şekilde gerçekleştirirken, iş süreçlerinde  yaşanan ya da yaşanması olası olan problemlerin de önüne geçebiliyoruz. Hepimizin bildiği gibi, depo sayımı ve depo optimizasyonu, yüksek ölçekli iş yapan firmalarda daha da önemli bir hâl alıyor. Bu tür yazılımlar, anlık depo sayımı ya da periyodik sayımların gerçekleştirilmesi ve herhangi bir sorunun anlık olarak tespit edilebilmesi açısından bizlere büyük kolaylık sağlıyor. Bu sayede bizler, işleri yolunda tutacak ve bizi büyüme potansiyelimize paralel olarak destekleyecek depo geliştirmelerini hayata geçirebiliyoruz.