GLOBAL YATIRIMCILARIN RADARINA GİREN İLLER HANGİLERİ?

Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, Türkiye'nin konumu dolayısıyla bulunduğu coğrafyanın lojistik ve üretim üssü olabileceğini kaydetti.

GLOBAL YATIRIMCILARIN RADARINA GİREN İLLER HANGİLERİ?
Endüstrideara

Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, Türkiye'nin dünyadaki en nitelikli tüketim coğrafyası olan Avrupa’nın bir parçası olması dolayısıyla ek üretimi çekebileceğini vurgulayarak, bu kapsamda global yatırımcıların gözüne kestirdiği şehirleri açıkladı.

"ÜRETİM VE LOJİSTİK ÜS FIRSATLARINI İYİ DEĞERLENDİRMELİYİZ"

Dr. Arslan, Yaşar Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Topluluğu tarafından bu yıl 7'inci kez düzenlenen "Zirve’22 Denge Etkinliği"ne konuşmacı olarak katıldı.

Ekonomiden topluma, eğitimden sağlığa, eğlenceden finansa, yatırımdan tatil anlayışına kadar her şeyin dönüştüğü ve bu dönüşüm içinde "Denge"nin nasıl sağlanacağının masaya yatırıldığı etkinlik kapsamında konuşan Dr. Arslan, lojistik sektörünün gündemini ve Türkiye'nin rolünü anlattı.

Küresel salgın sebebiyle konteyner maliyetlerinin 10 kattan fazla arttığına dikkat çeken Dr. Arslan, Türkiye'nin konumu hasebiyle bulunduğu coğrafyanın lojistik ve üretim üssü olabileceğini söyledi. Dünya ekonomisinin Covid-19 pandemisinin etkisinin oldukça zor iki yılı geride bıraktığını kaydeden Dr. Arslan, Çin ve Doğu Avrupa arasındaki konteyner maliyetleri 10 kattan fazla arttığını, artan maliyetler ve tedarik kriziyle beraber yeniden şekillenen üretim ve lojistik üs fırsatlarını Türkiye'nin iyi değerlendirmesi gerektiğinin altını çizdi.

"15 YILDA 1 TRİLYON DOLARLIK ÜRETİMİ ÇEKEBİLİRİZ"

Türkiye'nin stratejik bir konuma ve dünyanın en nitelikli tüketim pazarına sahip olduğunu belirten Dr. Arslan, "Çin’den 4 haftada Avrupa’ya ulaşabilen bir konteyner, Türkiye’den Avrupa’nın en uç noktasına, gümrük geçişleri hızlı olabilse 3-5 günde gidebiliyor. Türkiye’den, 64 ülkeye ve 2,5 milyar nüfusa sadece 4 saatlik bir uçuş ile ulaşılabilmektedir. Özetle, Türkiye olarak, Doğu Avrupa ile Çin arasındaki hatta Kuzey Lojistik Koridoruna hükmetme ve orta lojistik koridorunun tam merkezinde yer almamız sebebiyle, bulunduğumuz coğrafyanın lojistik ve üretim üssü olabiliriz." dedi.

Bu kapsamda Türkiye'nin önümüzdeki 15 yıl içinde en az 1 trilyon dolarlık ilave üretimi çekebileceğini vurgulayan Dr. Arslan, bilhassa Adana, Antakya, Gaziantep, İzmir ve Mersin gibi şehirlerin global yatırımcıların radarına girdiğini dile getirdi.

"1 NUMARALI DİJİTAL LOJİSTİK AKTÖR OLMAYI HEDEFLİYORUZ"

Dr. Akın Arslan, dünyada lojistik sektörünün hızla büyümesine devam ederken hızla dijitalleşme adımlarını da attığını bildirdi.

Avrupa’nın ve bölgenin sayılı dijital lojistik platformlarından biri olan firmalarının lojistik yönetiminin uçtan uca dijital olarak yönetilmesini sağladığını dile getiren Dr. Arslan, Tırport'un Türkiye'de dahil olmak üzere 7 ülkede, 6 farklı dilde ve tüm dijital platformlarda faaliyet gösterdiğini söyledi.

Dr. Akın Arslan, firmalarının hedefini "5 yıl içinde Doğu Avrupa-Çin arasındaki Kuzey ve Orta Lojistik Koridorunun 1 numaralı dijital lojistik aktörü olmayı, bölgedeki 1,5 milyon kamyoncuya 'Operated By Tırport' konsepti ile ev sahipliği yapmayı ve bu  koridorda günlük 100 binin üzerinde FTL/LTL taşımayı yönetmeyi hedefliyor." şeklinde açıkladı.


 

Güncelleme Tarihi: 18 Mart 2022, 16:14
YORUM EKLE

Proses Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını