E-ticaret markalarına yatırım yapan global yatırımcı Opontia, Türk markası Beauty Pillow'u satın alarak Türkiye pazarına girdiğini duyurdu.

62 MİLYON DOLARLIK KAYNAK AYIRDI

Türk girişimci Turan Poturna'nın kurduğu ve Avrupa'nın en çok satan yaşlanma karşıtı yastık markası olan Beauty Pillow şirketin dünyada satın aldığı altıncı marka oldu.

Firmanı, 2022'nin ilk yarısında satın alacağı markalara 62 milyon dolarlık kaynak ayırdığı bildirildi.

"HEDEFİMİZ, TÜRKİYE'DEN 15 MARKAYI BÜNYEMİZE KATMAK"

Söz konusu satın almaya ilişkin görüşlerini paylaşan Opontia Türkiye Genel Müdürü Yaman Alp Ungan, ana pazarlarının Doğu Avrupa, Türkiye, Orta Doğu ve Afrika olduğunu, Türkiye'nin marka yaratma gücü, e-ticarette pazaryeri çeşitliliği, genç nüfusu, yüksek e-ticaret penetrasyonuyla bölgedeki kıymetli ülkelerden biri olduğunu ifade etti.

LOJİSTİKTE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİN ANAHTARI TEKNOLOJİ YATIRIMI LOJİSTİKTE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİN ANAHTARI TEKNOLOJİ YATIRIMI

Dubai merkezli firmalarının senenin ilk yarısı için ayırdığı 62 milyon dolar tutarındaki yatırım kaynağından aslan payını Türkiye'ye getirmek amacıyla çaba sarf ettiklerini belirten Ungan, hedeflerinin yılın ilk yarısında Türkiye'den 15 e-ticaret markasını firmalarının global çatısı altına almak olduğunu vurguladı.

"ÜLKEMİZİN E-İHRACAT GELİRİNİ ARTIRACAĞIZ"

Sektör ayrımı yapmadıklarını ancak bilhassa ev tekstili, gıda takviyesi, bebek ürünleri ve kozmetik alanlarına öncelik verdiklerini aktaran Ungan, temel kıstaslarını; markanın cirosunun yüzde 70'ini pazaryeri ya da kendi e-ticaret sitesinden sağlmasının yanı sıra en az 3 milyon TL FAVÖK'e sahip olmasını ve FAVÖK marjının en az yüzde 25 olması olarak açıkladı.

Ungan, Türkiye'de satılan veya dış pazarlara kısmen açılabilmiş bir markayı, iki haftada Avrupa, Amerika ve Orta Doğu pazarlarına açabildiklerini dile getirerek söz konusu uzmanlıkları ile Türkiye'nin e-ihracat gelirini artıracaklarına inandıklarının altını çizdi.

"DOĞRU PAZARLAMA STRATEJİLERİ UYGULADIĞINIZDA HIZLA BÜYÜYORSUNUZ"

Konu hakkında duygu ve düşüncelerini paylaşan Beauty Pillow Kurucusu Turan Poturna ise, Opontia ile anlaşmaya varmaktan ötürü duydukları memnuniyeti dile getirdi.

Firmanın gerçekleştirdiği satın almaları, Türkiye'de yeni marka çıkmasına ön ayak olması ve e-ticaret pazarını büyütmesi yönünde önemsediğini söyleyen Poturna, "E-ticarette iyi bir marka kurup doğru pazarlama stratejilerini uyguladığınızdan hızla büyüyorsunuz. Markamız, bugün 130 farklı ülkeden sipariş alan ve dünyanın en çok satan yaşlanma karşıtı yastık markalarından biri konumunda. Ancak daha hızlı ölçeklenmek, markamızı dünyada hak ettiği konuma getirmek adına bir yatırımcıya gereksinim duymakta. Bu nedenle biz de Opontia ile el sıkıştık." diye konuştu.

Beauty Pillow'un dünya pazarlarında rekabette yer aldığını görmekten gururlanacağını bildiren Poturna, ayrıca yeni bir e-ticaret markası yaratmak için de kolları sıvadığını söyledi. (AA)