E-ticaretteki hacmin artmasıyla dijitale yapılan yatırımlarda da artış gözlenirken, 2021 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı’na göre 2020'de yakaşık 213 milyar TL olan Türkiye'deki e-ticaret hacminin 2021 yılında 240 milyar TL'ye çıkması bekleniyor.

İNTERNETTEN ALIŞVERİŞ YAPANLARIN ORANI YÜZDE 38

Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Strateji ve Bütçe Başkanlığınca hazırlanan ve Cumhurbaşkanı tarafından onaylanan yıllık programa göre, mağazalar ve AVM'ler gibi fiziksel satış kanallarında alışveriş trafiği giderek azalırken, e-ticaretin toplam perakende satışlar içindeki payı yükseldi.

Perakende pazarında e-ticaretin oranının 2021'de yüzde 7'den yüzde 8'e, güven damgası alan e-ticaret sitesi sayısının 25'ten 100'e çıkarılması öngörülüyor.

2019’da yüzde 34,1 seviyesinde, 2020’de yüzde 36,5 seviyesine yükselen internet üzerinden alışveriş yapanların oranının ise 2021'de yüzde 38'e çıkacağı tahmin ediliyor.

Söz konusu hedeflerin, Türkiye'nin e-ticarette erişeceği en yüksek rakamlar olarak kayıtlara geçeceği belirtiliyor.

"DİJİTALLEŞME YOLCULUKLARINA BİRAN ÖNCE BAŞLAMALILAR"

EG Bilişim Teknolojileri CEO'su Gökhan Bülbül, Türkiye'nin söz konusu alandaki gelişimine değinerek şu değerlendirmelerde bulundu:

“Dijital dönüşüm genellikle büyük şirketlerle bağdaştırılsa da pandemi döneminde dijitalleşmenin tüm ölçeklerdeki işletmeler için önemli olduğunu gördük. Müşteri davranışları değişti, tüketiciler işletmelere daha çok dijital kanallardan ulaşmaya başladı. Pandemi tedbirlerinin getirdiği fiziki kısıtlamaları aşıp e-ticarete yatırım yapan, satış ve hizmetlerini dijitale taşıyan, dijital pazarlama verilerini kullanan işletmeler yüksek oranda karlılık elde etti. Özellikle işlerinin büyük bir kısmını geleneksel yöntemlerle yürüten işletmelerin, değişen müşteri davranışı doğrultusunda müşterilerine ulaşmak için dijitalleşme yolculuklarını başlatması gerekiyor.”