"E-TİCARET VE KARGO SEKTÖRÜNE TALEP ARTTI"

Interroll Türkiye ve Orta Doğu Genel Müdürü Bülent Çalışkan, pandemi sürecinde e-ticaret ve kargo sektörlerinde talebin arttığını ve yatırım yapılması gerektiğini belirtti.

"E-TİCARET VE KARGO SEKTÖRÜNE TALEP ARTTI"
EndüstriForum

Hannover Fairs Turkey tarafından düzenlenen Connection Days online etkinliğinde “E-Ticaretin Dünü, Bugünü, Yarını” özel panelinde konuşan Interroll Türkiye ve Orta Doğu Genel Müdürü Bülent Çalışkan, pandemi sürecinde talebin arttığını ve sektördeki firmaların yatırım yapmaları gerektiğini vurguladı.

Panele Almanya’dan katılan Çalışkan, ülkede pandemi nedeniyle yaklaşık 3,5 haftalık bir kapanma olduğu bilgisini vererek, e-ticaretin önemine değindi ve siparişlerin e-ticaret üzerinden yürüdüğünü söyledi.

“BÜYÜK YATIRIM YAPARAK BAŞLAMAK ŞART DEĞİL”

Pandemi döneminde e-ticaret ve kargo firmalarına talebin arttığını ifade eden Çalışkan, “Çünkü görüyoruz ki yatırım yapmayan kargo şirketleri, bu süreçte büyük zorluklar yaşadı ve yaşamaya da devam ediyorlar. Eğer gelecek yıllarda sektörde var olmayı, rekabet edebilmeyi amaçlıyorlarsa, yatırım yapmaları ve bir yerden başlamaları gerekiyor.” dedi.

Çalışkan, büyük yatırımlar yaparak başlamak istemeyen firmalara, sistemlerin, yarı otomatik ile başlayıp ardından tam otomatiğe dönüştürülmesi gibi çözümler de sunduklarını ifade etti.

“PARTNERLERİMİZLE BİRLİKTE HAREKET EDİYORUZ”

Interroll Grubu’nda 20 yılı aşkın bir süredir görev aldığını, gerek dünyadaki gerekse Türkiye’deki firmaların gelişimlerini ve sektörü yakından takip ettiğini aktaran Çalışkan, süreçte yaşadığı zorluğu ise şöyle anlattı:

“Yıllar önce Avrupa’daki projelerin başlangıcını, firmaların nasıl yatırım yaptıklarını, yatırıma ne kadar bütçe ayırdıklarını görebiliyorduk. Derken yaklaşık 10 yıl önce Interroll Türkiye’yi kurma görevini üstlendim. O dönemde Avrupa’nın aksine Türkiye’deki firmalarda daha çok manuel ya da yarı otomasyonla çalıştıklarını gördüm. Bu duruma alışmam biraz zaman aldı. Son kullanıcılara teklif veremediğimiz için sistem entegratörlerini partner olarak kazanmamız ve bu konuda yol göstermemiz gerekiyordu. Böylece e-ticaret ve kargo firmalarına, talepleri doğrultusunda doğru çözümü sunmak üzere birlikte hareket etmeye başladık. Zaman içerisinde birçok partnerimiz oldu. Sektöre ve son kullanıcının yapısına göre, partnerlerimizle birlikte en iyi çözümü sunuyoruz.” 

“ÜRÜNLERİMİZİN GERİ DÖNÜŞ SÜRESİ 2 YIL”

Interroll Grubu olarak ürünlerinin mekanik aksamını devamlı geliştirdiklerini, son kullanıcının kolayca kullanabilmesi için sistemlerinin komplike olmaması, tak-çalıştır mantığında olmasına önem verdiklerini kaydeden Çalışkan, ürünlerinin geri dönüş süresinin 2 yıl civarında olduğunu dile getirdi.

E-ticaret ya da kargo sektöründeki son kullanıcıların en büyük sorunlarının hatalı ürün gönderme olduğunu ve firmaların bu oranı, sundukları ürün ve çözümler sayesinde en aza indirgemeye çalıştığını söyleyen Çalışkan, ürünlerin zarar vermeden gönderilmesi için çeşitli testler gerçekleştirdiklerini ve bu konuda çalışmalar yaptıklarını belirtti.  

“ÜÇ BÜYÜK PROJEMİZİ TAMAMLADIK”

Çalışkan, özellikle son birkaç yıldır e-ticaret ve kargo firmalarının artık manuel ya da yarı otomatik değil, tam otomatik sistemlerle çalıştıklarına dikkat çekerek bu durumdan duydukları memnuniyeti dile getirdi.

Türkiye’de güvenilir ve hızlı dağıtım yapmanın, ürünleri bozmadan ve kırmadan teslim etmenin önem kazandığının altını çizen Çalışkan, sektörde son olarak büyük ölçekli üç proje tamamladıklarını, projelerin çalışmaya başladığını ve yakın zamanda lanse edileceği bilgisini paylaştı.
 

Güncelleme Tarihi: 19 Aralık 2020, 08:25
YORUM EKLE

Radyo

Berrmak

Dergiler
Partnerler