E-TİCARET SEKTÖRÜNÜN HEDEFİ 560 MİLYAR TL

E-ticaret sektöründe pandeminin etkisiyle 2020 yılında başlayan büyüme trendi 2021 yılında da devam etti. Eski alışveriş alışkanlıklarını dijitale taşıyan tüketiciler ihtiyaçlarını e-ticaret siteleri üzerinden gidermeye devam etti.

E-TİCARET SEKTÖRÜNÜN HEDEFİ 560 MİLYAR TL
Endüstrideara

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) tarafından açıklanan geçtiğimiz yılın e-ticaret verileri doğrultusunda, pandeminin itici gücü sürüyor. Sektör, 2022 yılında yüzde 40 büyüme ile 560 milyar TL’ye ulaşmayı hedefliyor.

"400 MİLYAR TL'LİK HEDEFE ULAŞILDI"

Geride kalan yılın verilerini değerlendiren ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, küresel salgının etkisiyle sektörün artışına devam ettiğini, 2021'in başlangıcında konulan 400 milyar TL'lik hacme ulaşıldığını kaydetti.

Yılın lider online alışveriş kategorisinin süpermarket olduğunu belirten Ekmekçi, "Türkiye’de ödeme yöntemleri itibarıyla e-ticaret alışverişi, en çok özel günler ve kampanya dönemlerinde yoğunluk gösterdi. Online alışverişi en çok tercih eden şehirler İstanbul, Ankara ve İzmir oldu." şeklinde konuştu.

"COVİD İLE BİRLİKTE ZİHİNLERDE OLUŞAN TABULAR KALKTI" 

Ekmekçi, Covid-19 pandemisi ile iki yıl boyunca hız kazanan sektördeki büyüme ve yatırımların aynı şekilde devam etmesini beklediklerini dile getirdi. Son iki yılda tüketicilerin bilhassa e-ticaretteki uygun fiyat seçeneklerine ve kolay alışverişe alıştığını söyleyen Ekmekçi, benzer şekilde üreticilerin ve  perakende sektörünün de sektörün ulaşılabilirliği, düşük maliyeti ve fırsatlarına entegre olmaya başladığını ifade etti.

Online alışverişin sıklıklarının arttığını, yeni ödeme yöntemleri sayesinde tüketicilere kolaylık sağlandığını ve sipariş mekanizmalarının bile dijitalleştiği bir dünyanın ortaya çıktığını bildiren ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Ekmekçi, 2022 yılında e-ihracatın büyük bir ivme kazanacağını açıkladı:

"Bugün baktığımızda online bir stratejisi olmayan bir firma, perakendeci düşünemiyoruz. Pandemi dönemiyle zihinlerde oluşan tabular da ortadan kalktığı için e-ticaret yapan kuruluş sayısının önümüzdeki dönemde artacağını öngörüyoruz. Bu artış sürecinin yine tüketici taleplerine yönelik yapılacak yatırımlarla 2022’de 560 milyar TL’yi geçmesini öngörüyoruz. Bu sene aynı zamanda vergi indirimleri, devlet destekleri ve global platformların yatırımları ile e-ihracatın büyük bir ivme kazanacağını düşünüyoruz."

Güncelleme Tarihi: 18 Ocak 2022, 20:10
YORUM EKLE

Robot Zirvesi

Enerji Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını