Lojistik hizmetleri ve tedarik zinciri şirketi DHL Supply Chain Türkiye, 2021 yılı için insan kaynağı ve çevreyi odağına alarak büyümeyi hedefliyor.

"KADIN İSTİHDAMINDA YÜZDE 50'Yİ HEDEFLİYORUZ"

Yılın büyüme ve dönüşüm dönemi olmasını amaçlayan firma, 2021'de kadın çalışan istihdamı ve çalışan gelişimini gündeminin ilk sıralarına aldı.

Odak noktalarının yetenek kazanımıyla birlikte geleceğe ilerlemek olduğuna dikkat çeken DHL Supply Chain Türkiye ve Ortadoğu CEO'su Orkun Saruhanoğlu, yüzde 30 olan kadın istihdam oranlarını yüzde 35'e yükseltmeyi hedeflediklerini, 2023'te ise yüzde 50 olması amacıyla çalışmalar yaptıklarını dile getirdi.

Bünyelerinde yer alan Lojistik Akademi'nin yüksek standartlarda insan kaynağı yetiştiren eğitim ve gelişim araçlarıyla sektörde bu alanda bir ilki gerçekleştirdiklerini ifade eden Saruhanoğlu, çalışanların gerek kişisel gerekse profesyonel olarak gelişim ve dönüşüm içerisinde olmalarını önemsediklerini vurguladı.

"2050 HEDEFİMİZ: SIFIR KARBON AYAK İZİ"

Dünyanın gelecek kuşaklara yaşanabilecek bir yer olarak kalması için, çevre dostu ve sürdürülebilir lojistik süreçleri sağlayan firma, bir yandan da depolarında kullanılan solar araç panelleriyle emisyon oranını düşürerek döngüsel ekonomiye doğru güçlü adımlarlar da atıyor.

Saruhanoğlu, 2025'te emisyon oranlarını yüzde 50 oranında azaltmayı hedeflediklerini söyleyerek, "sıfır emisyon"un özellikle altını çizdi.

"ELEKTRİK TÜKETİMİNDE YÜZDE 30 AZALTMA SAĞLADIK"

Solar panellerin yanında taze ve donuk taşımalarında kullanılan araçların klima sistemlerinin, bekleme zamanlarında elektrikle çalıştırılarak yüzde 10-15 seviyesinde yakıt kullanımında azalma hedeflediklerini ve aynı seviyede karbon salınımını azaltmak adına depo altyapı revizyonlarını planladıklarını belirten Saruhanoğlu, "Şirket olarak, depolarımızın yüksek enerji kullanılan bölümlerinde, yeni dijital teknoloji dönüşümüyle elektrik tüketiminde yüzde 30 seviyesinde azaltma sağlamayı başardık." dedi.

Covid-19'un lojistikteki dijital çalışmalara ivme kazandırdığını ve sektörü birkaç yıl ileri taşıdığını kaydeden Saruhanoğlu, 2021'de gündemlerinin önemli başlıklarından olan dijital dönüşüm konusunda da etkin bir rol oynamak istediklerini sözlerine ekledi.