Gebze Organize Sanayi Bölgesi’nde kurdukları Ar-Ge ve Entegrasyon Merkezi ile dikkat çeken Berrmak, 2021 yılında yatırımlarına devam ederek inovasyon projelerine hız vermeyi hedefliyor. Yeni dönem hedeflerini konuştuğumuz Berrmak Genel Müdürü Bülent Öztürk “2021 yılında, bahsettiğimiz sektörlerdeki büyümeye paralel olarak biz de yatırımlarımızı artırıyoruz. Gebze Organize Sanayi Bölgesi’nde kurduğumuz Ar-Ge ve Entegrasyon Merkezimiz ile pazara sunmak için sektörde farklılık yaratacak Ar-Ge ve inovasyon projelerimize hızla devam edeceğiz” dedi. 

Berrmak markasının kuruluşundan ve geldiği noktadan bahsedebilir misiniz? 

1998 yılında sektörün gelişimini öngörerek konveyör tasarımı ve üretimi ile çıktığımız bu yolda, kazandığımız tecrübe ile birlikte lojistiğin her alanına yönelik inovatif çözümler üretmeye ve birçok sektöre yazılımı dahil anahtar teslim konveyör sistemleri sağlamaya devam ediyoruz. Vizyonumuzun temelinde tuttuğumuz çözüm ortaklığı prensibi ile müşterilerin ihtiyaçları çıkış noktamız olacak şekilde bu ihtiyaçları en doğru şekilde anlamaya ve bunları en doğru teknolojilerle buluşturmaya odaklanıyoruz. Misyonumuza bağlı olarak ürün yelpazemizi sürdürülebilirlik, güvenlik ve kalite ilkelerini baz alarak geliştirmeyi ve globaldeki başarımızı gün geçtikçe artırmayı sürdürüyoruz. Geldiğimiz bu noktada Üretim Tesisi, Montaj Tesisi, Ar-Ge ve Entegrasyon Merkezi, Genel Müdürlük ve Almanya ofisimizden anahtar teslim lojistik otomasyonu projelerimize yoğun bir şekilde devam ediyoruz. Ürettiğimiz sistemler üzerinde günde milyonlarca ürün taşınıyor. Şu anda Türkiye’deki toplam günlük kargo hareketinin yarısından fazlası bizim sistemlerimiz üzerinden dağıtılmakta. Türkiye’deki majör e-ticaret ve kargo dağıtımı projelerinin neredeyse tamamının yüklenicisi olmanın gururunu yaşıyoruz. Aynı zamanda da Türkiye’de, sektörünün en büyük ihracatçısı konumundayız. 

Yeni dönemde yoğunlaştığınız ürün grubunuz hakkında bilgi verebilir misiniz?

Müşterilerin ihtiyaçlarını öngörerek geliştirdiğimiz ürünler, e-ticaret ve kargo dağıtım pazarlarında oluşan lojistik otomasyonu taleplerine göre gelişmektedir. Günümüzde e-ticaretteki ürünlerinin ortalama boyutlarının küçük olması mevcut sorter üretiminde kapasitelerin tekrar değerlendirilmesine neden oldu. Bu sebeple 2019 yılında küçük ürünlerin ayrıştırılmasında kullanılan saatte 7800 ürün ayrıştırma kapasitesine sahip tamamen kendi üretimimiz olan Berrsort Express ismini verdiğimiz tepsi türü sorterı çıkarttık. 2021 yılı itibariyle bu ürünün yatay (loop) konfigürasyonunu geliştiriyoruz. Böylelikle cross-dock fonksiyonu, otomatik besleme, hacim ölçümü, ağırlık ölçümü gibi birçok fonksiyonu da ekleyerek saatte 15.000 ürün kapasitesine çıkartmayı hedefliyoruz. Bu şekilde her geçen gün artmakta olan e-ticaret hacminin pandemi dolayısıyla yaptığı pikte de biz de aynı paralel hızda ürünümüzün kabiliyetlerini artırarak artan kapasite ihtiyacını karşılamış oluyoruz. Şu an prototip çalışmalarını tamamladık. Ağustos ayı itibariyle ilk kurulumumuzu tamamlamış olacağız.

Türkiye’de ve tüm dünyada ilginin son derece arttığı E-Ticaret sektörüyle birlikte depolama teknolojileriyle ilgili beklentiler de yükseldi. Siz sektörün ihtiyaçları için nasıl çözümler geliştiriyorsunuz? 

Son yıllarda gelişen olaylarla tüketicilerin e-ticarete olan bakış açısı değişti ve e-ticaret kullanıcı sayısı hızla arttı. Burada müşteri memnuniyetini sağlayan en önemli noktalardan biri de hızlı teslimat. Bu artışla birlikte firmaların, müşteri memnuniyetini sağlamak ve oluşan hacmi karşılayabilmek adına depolama çözümlerine olan ihtiyaçları da artış gösterdi. Ürettiğimiz sistemlerde, firmaların ihtiyacına göre operasyonun kapasitesini belirliyoruz. Yüksek kapasiteli sorter sistemlerimizde, saatte 26 bin ürün ayrıştırabilen crossbelt sorter, saatte 10 bin ürün ayrıştırabilen sliding shoe sorter, saatte 7800 ürün ayrıştırma kapasitesine sahip ve küçük boyutlu ürünlerin ayrıştırılması için ürettiğimiz Berrsort Express gibi çözümlerimizden yararlanıyoruz. Aynı zamanda ürettiğimiz sistemlerde, çözüm partnerimiz Oskon Otomasyon ile birlikte geliştirdiğimiz analitik sorter yazılımı sayesinde, rota planlama optimizasyonu, müşterinin WMS ve ERP sistemleri ile entegrasyonu, istatistiksel veriler oluşturulması ve bu verilerin analiz edilmesi, hata raporlamaları gibi fonksiyonlar sağlayarak tam kapsamlı bir lojistik otomasyonu oluşturabilmekteyiz. Temelinden kendimiz oluşturduğumuz için esnek bir yapıya ve müşterilerin özel ihtiyaçlarına da cevap verebilecek altyapıya sahip bu yazılım, sahip olduğu fonksiyonları ile müşterinin daha etkin ve verimli çalışabilmesi için kararlar alabiliyor. Örneğin, dağıtım için sahaya gelen araçların rotalarının belirleyebiliyor, maliyet analizlerine imkân veren karşılaştırma tabloları hazırlayabiliyor ve 600’ün üzerinde hatayı raporlayabiliyor.

Referanslarınızı incelediğimiz zaman Türkiye’nin lider kurumları ile çalıştığınızı görüyoruz. Projenin başlangıcından bitişine kadarki süreci kısaca anlatabilir misiniz?

Yaptığımız iş çok fazla bilgi ve tecrübe gerektiren bir iş. Müşteri genellikle bizlere niş çözüm ile değil talep ile geliyor. Eğer çözüm önerisiyle geliyorsa, biz konuya bir sorter ihtiyacı olarak değil bir süreç ihtiyacı olarak bakıyoruz. Süreç bilgimiz bize müşteriyle aynı taraftan bakabilme imkânı sağlıyor. Haliyle biz müşterinin problemine, müşterinin baktığı perspektiften bakıp bunu teknik bilgimiz ile çözüme ulaştırdığımız için zaten burada ekstra bir güven aracına ihtiyacımız kalmıyor. Bu çözümü oluştururken de çözümün bütün analizini, farklı alternatif senaryoları, bu senaryoların Capex-Opex analizlerini yapıyoruz. Simülasyonlarını hazırlıyoruz. Hem matematiksel modellemelerini hem görsel-fiziksel modellemelerini yapıyoruz. Operasyonel çözüm, teknik çözüm ve yönetimsel çözüm sunuyoruz. Bu şekilde bütüncül bir yaklaşımla süreci yönetiyoruz. Projelerdeki başarımızın temelini, doğru proje yönetiminin ve doğru iletişimin oluşturduğuna inanıyoruz. Yaptığımız projeler operasyonun bir parçası değil operasyonun kendisi oluyor. Projenin canlı bir organizmaymış gibi yaşatılabilir ve sürdürülebilir olması gerekiyor. Operasyon var olduğu sürece bizim için de bu proje hiçbir zaman kapanmamış oluyor.

2020 yılının genel bir değerlendirmesini yapabilir misiniz? Bu gelişmeler doğrultusunda 2021 yılıyla ilgili hedeflerinizden ve projelerinizden bahsedebilir misiniz? 

2020 yılında Covid-19 etkisi ile birlikte tüm sektörlerde hızla gerçekleşen dijital dönüşümün sonucu olarak internet alışverişlerinin artmasıyla, ürünlerin müşteriye hızlı bir şekilde ulaşması önemli hale geldi. E-ticaret satışlarındaki artış kargo dağıtım firmalarını da doğrudan etkiledi. Dolayısıyla bu sektörlerde hizmet veren firmaların neredeyse tamamı tesis ve teknoloji yatırımları konusunda bütçe çalışmalarına başladı. Özellikle e-ticarette, müşteri memnuniyetini düşünerek hatasız gönderi sağlamanın öneminin de firmaların yatırım kararlarında etkili olduğunu görüyoruz. Bu noktada, 2021 yılında, bahsettiğimiz sektörlerdeki büyümeye paralel olarak biz de yatırımlarımızı artırıyoruz. Gebze Organize Sanayi Bölgesi’nde kurduğumuz Ar-Ge ve Entegrasyon Merkezimiz ile pazara sunmak için sektörde farklılık yaratacak Ar-Ge ve inovasyon projelerimize hızla devam edeceğiz.