ARAS KARGO BÜYÜME STRATEJİSİNİ PAYLAŞTI

Aras Kargo Genel Müdürü Utku Ayyarkın, yurt içi ve yurt dışı büyüme stratejilerini anlattı.

ARAS KARGO BÜYÜME STRATEJİSİNİ PAYLAŞTI
Endüstrideara

Uluslararası platformda kendi markalarıyla boy göstermek istediklerini ifade eden Aras Kargo Genel Müdürü Utku Ayyarkın, "Yakın coğrafyada kendi bayrağımızı anlamlı bir yere getirirsek, Türkiye'deki KOBİ'lerin hızlı bir şekilde uluslararası pazara açılmasını sağlıyor olacağız." açıklamasında bulundu.

"ZAMANI VE SÜRECİ YÖNETMEYE ÇALIŞIYORUZ"

"World Ecom Expo" Fuarı kapsamında Antalya'ya gelen Ayyarkın, Türkiye'de bilhassa pandemi dönemindeki kapanmadan sonra e-ticaretin öneminin gün geçtikçe arttığını belirtti. E-ticaret pazarının son 4 yılda yaklaşık 5 kat büyüme gösterdiğine dikkati çeken Ayyarkın, Türkiye'de e-ticaretin payının toplam ticaretin yüzde 20'si civarına ulaştığını bildirdi.

"Alıcı ve satıcı arasında bir ticaret varsa, nihai bir trafiğin, yolun ve köprünün olması lazım. Aras Kargo olarak 40 yıllık geçmişimizle bu süreci en iyi şekilde icra etmeye çalışıyoruz." diyen Ayyarkın, gerçekleştirdikleri yatırımlarla birlikte zamanı ve süreci hızla yönetmeye çalıştıklarını dile getirdi.

"3 YILDA 700 MİLYON TL YATIRIM YAPTIK"

Kendileri için önceliklerden birinin zamanın aktif olarak yönetilmesi olduğunu ve bunun için de transfer merkezlerindeki yatırımlara ciddi anlamda hızlandırdıklarını aktaran Utku Ayyarkın, sözlerine şöyle devam etti:

"E-ticaretle beraber kargo paketleri gün geçtikçe küçülmeye başladı. Küçüldükçe de kargo sayısı ve uğradığımız adres sayısı arttı. Artan işlem hacmini yürütebilmek için ise, insan elinden daha çok otomatik paket ayrıştırıcıların hayatımıza girdiği bir sürece tanıklık ettik. Yaklaşık son 3 yılda 700 milyon TL'nin üzerinde yatırım yaparak Türkiye ticaretine katkı sağlayan bir işletme olduk."

"YENİ DÜNYA DÜZENİ OLUŞTURMAYA BAŞLIYORUZ"

Son dönemlerde bilhassa alternatif dağıtım modellerinin yerinin önemli hale geldiğine dikkat çeken Ayyarkın, Covid-19'dan ötürü imzasız teslimat sürecine başladıklarını anımsattı. Mahalle esnafına katkıda bulunacakları Aras noktalarıyla can suyu sağlayacak bir modelleme oluşturduklarını, kargo dolaplarıyla da fakındalık yaratmaya çabaladıklarını söyleyen Ayyarkın, yeni bir dünya düzeni oluşturmaya başladıklarını açıkladı:

"7/24 farklı çalışma saatleri içerisinde yer alan müşterilerimize nihai bir çözüm üretebilmek için de kendi kargo dolaplarımız ve tedarikçilerimizden aldığımız imkanlarla yeni bir dünya düzeni oluşturmaya başlıyoruz."

"YURT DIŞINDA KENDİ MARKAMIZLA VAR OLMAK İSTİYORUZ"

Yeni dönem hakkında da konuşan Aras Kargo Genel Müdürü Ayyarkın, uluslararası platformda kendi markalarıyla var olmayı amaçladıklarını belirtti. 

Ayyarkın, "Özellikle Kuzey Avrupa'da kendi iştirakimize bağlı yatırımlarımızla fark yaratıyoruz. Yakın coğrafyada kendi bayrağımızı anlamlı bir yere getirirsek, Türkiye'deki KOBİ'lerin hızlı bir şekilde uluslararası pazara açılmasını sağlıyor olacağız. Avusturya Postanesi grubuyla daha köklü bir yapıda, bayrağımızı adım adım bütün kıtalara göndereceğimiz bir seviyeye ulaşmak arzusundayız. Türkiye'deki önceliğimiz ise pazarı yönetebilen, domine eden ve yenilikleriyle sektöre dinamizm katan işletme olmak." diyerek sözlerine son verdi. (AA)

Güncelleme Tarihi: 31 Mart 2022, 16:38
YORUM EKLE

Proses Zirvesi

Enerji Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını