Amazon 2020 Marka Koruma Raporu'na göre, e-ticaret platformu, 2020 yılında müşterilerini, markaları ve satış ortaklarını sahte ürünlere karşı korumak ve pazaryerlerinde sahte ürün satmaya çalışanların eylemlerinin sorumluluğunu üstlenmelerini sağlamak adına özel ekiplere ve yapay zeka teknolojilerine 700 milyon dolardan fazla yatırım yaptı.

10 BİN KİŞİ İSTİHDAM ETTİ

Sahte ürün satışına karşı aldığı önlemlere ve 2020 yılında gerçekleştirdiği çalışmalara yönelik önemli iç görüler barındıran "2020 Marka Koruma Raporu"nu yayımlayan firma, raporda bu doğrultuda yaptığı çalışmalara yer verdi.

Firmanın sahtecilikle mücadelede benimsediği yaklaşımı "proaktif kontrollerin sağlanması", "markalara güçlü araçlar sunulması” ve "sahtecilerin sorumlu tutulması" olmak üzere üç ana başlıkta özetleyen raporda, geçtiğimiz sene pazaryerini dolandırıcılığa yönelik girişimler ve kötüye kullanımdan korumak amacıyla 700 milyon doları aşkın yatırım yaptığı ve 10 binden fazla kişiyi istihdam ettiği belirtildi.

6 MİLYON HESAP ENGELLENDİ

Şirket doğrulama süreçleri sayesinde 6 milyondan fazla şüpheli yeni satıcı hesabı oluşturma girişimini önledi.

Satıcı hesabı oluşturma girişimlerinin sadece yüzde 6'sı firmanın katı doğrulama süreçlerinden geçerek ürünlerini satış yapmak için listeleyebildi.

Firma, müşteriye teslim edilmeden önce lojistik merkezlerine gönderilen ve sahte olduğu belirlenen 2 milyonun üzerinde ürünü ele geçirerek söz konusu ürünlerin tedarik zincirinin başka bir noktasında yeniden satılmasını önlemek adına ürünleri ortadan kaldırdı.

ÜRÜNLERİN KORUNMASINA İMKAN VERDİ

Firma, sahte olduğundan şüphelenilen 10 milyardan fazla listeleme kaydını yayınlanmadan önce engellerken, her bir ürünü tanımlamaya ve sahte ürünlerin müşterilere ulaşmasını önlemeye destek veren ürün serileştirme hizmeti "Amazon Transparency" ile 2020 yılında 500 milyondan fazla ürünün korunmasına da imkan verdi.

Satılan tüm ürünlerin yüzde 0,01'inden daha azı müşteriler tarafından sahte ürün olarak şikayet edilirken, doğruluğuna karar verilmesinin ardından ürün ve hesaplarla ilgili gereken işlemler yapıldı.

Şirket, kötü niyetli aktörlerin kanun karşısına çıkartılması, bağımsız olarak ya da markalarla birlikte ortak soruşturmalar yürütülmesi ve sahtecilere karşı yasal yollara başvurulabilmesi amacıyla Haziran 2020'de Amazon Sahtecilik Suç Ünitesi’ni (Amazon Counterfeit Crimes Unit) hayata geçirmişti. (AA)