Güçlerini birleştiren Ak Gıda ve TIRSAN Treyler, çiğ süt lojistiğinde Türkiye'de bir ilke imza attı. 

Süt ve süt ürünleri sektörü ile lojistik sektörünün inovasyonu için sinerjilerini birleştiren ve yepyeni bir model geliştiren iki firmanın iş birliği sayesinde kilometre başına daha fazla çiğ süt taşınabilecek, böylece taşımada tasarruf sağlanarak daha az yol kat edilecek ve karbon salınımı azaltılacak.

"6 TAŞIMADA 1 TAŞIMA TASARRUF EDECEĞİZ"

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Ak Gıda CEO'su Ali Sözen, "Süt ve süt ürünleri sektörü ile lojistik sektörünün inovasyon için sinerjilerini birleştirdiği ve yepyeni bir model geliştirdiği güzel bir haberi paylaşmak istiyorum. Karayolu taşımacılığının önde gelen şirketlerinden Tırsan ile iş birliği yaparak çiğ süt lojistiğinde Türkiye’de bir ilke imza attık. Süt lojistiğindeki bilgi ve tecrübemizi Tırsan’ın ileri teknolojisi ve uzmanlığıyla buluşturduğumuz “Yüksek Hacimli Treyler” projesini başarıyla tamamladık. Bu başarının ardında 2 yıl süren Ar-Ge, test ve üretim çalışmaları ile yoğun emek var. Proje kapsamında geliştirilip üretilen 6 treyler; çiğ süt lojistiğinde karayolu yasal taşıma kapasitesi içindeki ilk ‘maksimum taşıma kapasitesi’ niteliğini taşıyor. Türkiye’de ve Avrupa’da türünün tek örneği olan treylerlerin yüksek hacimleri sayesinde kilometre başına daha fazla çiğ süt taşıyabileceğiz. Her 6 taşımada 1 taşıma tasarruf etmiş olacağız. Böylece yılda yaklaşık 450 bin km daha az yol kat ederek karbon salınımının azaltılmasına ve doğanın korunmasına destek olmaya devam edeceğiz. Çiğ süt lojistiğine yeni bir vizyon katacağına inandığım bu proje, hem süt sektörü hem de lojistik sektörü için hayırlı olsun."  şeklinde konuştu.