DHL Group bünyesinde faaliyet gösteren DHL Supply Chain, HappyRobot ile adım attığı yeni iş birliğiyle kurumsal yapay zeka stratejisine ivme kazandırıyor. Bu iş birliği, operasyonel iletişimi kolaylaştırmak, müşteri deneyimini iyileştirmek ve çalışan katılımını artırmak alanlarında yapay zeka aracılarının kullanımında önemli bir adım olarak dikkat çekiyor.
DHL Supply Chain, Happy Robot’un yapay zeka aracılarını halihazırda randevu planlama, sürücü takip aramaları ve yüksek öncelikli depo koordinasyonu gibi alanlarda, çeşitli bölge ve senaryolarda kullanıyor. Yapay zeka aracıları, telefon ve e-posta etkileşimlerinin otonom olarak yönetilmesini sağlayarak daha hızlı, tutarlı ve ölçeklenebilir iletişimi mümkün kılıyor.
YAPAY ZEKA STRATEJİK BİR ŞEKİLDE KULLANILIYOR
DHL Supply Chain CIO'su Sally Miller, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “DHL Supply Chain olarak yapılandırılmış ve stratejik yapay zeka yaklaşımımız kapsamında 18 aydan uzun süredir üretken yapay zeka ve yapay zeka aracıları teknolojileri için operasyonel kullanım örneklerini belirliyor ve geçerli kılıyoruz. Çalışmalarımızda veri analitiği, robotik süreç otomasyonu ve kendi kendine öğrenen yazılım araçları konusundaki kapsamlı operasyonel deneyimimizi temel alıyoruz. Artık müşterilerimiz için daha yüksek süreç verimliliği sağlamak ve manuel veri girişi, rutin planlama ve standartlaştırılmış iletişim gibi tekrarlayan ve zaman alıcı görevleri otomatikleştirerek operasyonel rolleri çalışanlar için daha ilgi çekici ve ödüllendirici hale getirmek için yapay zekâ aracılarını entegre ediyoruz.” diye konuştu.
DHL Supply Chain’in halihazırda kullanımda olan uygulamaları, yılda yüz binlerce e-postayı ve milyonlarca dakika görüşmeyi hedefliyor. Yapay zeka aracıları, randevu planlama, nakliye durumu aramaları ve yüksek öncelikli depo koordinasyonu gibi temel iş akışlarını destekleyerek ekiplerin operasyonel iletişimi büyük ölçekte ve daha tutarlı bir şekilde yönetmelerine yardımcı oluyor.
YENİ BİR ÇALIŞMA MODELİ OLARAK YAPAY ZEKA ARACILARI
DHL Supply Chain, hayata geçirdiği uygulamalardan şimdiden ölçülebilir etkiler elde etmeye başladı. Manuel çaba önemli ölçüde azalırken, yanıt verme hızı arttı ve ekiplerin daha stratejik görevlere odaklanması sağlandı. HappyRobot’un sundukları gibi yapay zeka aracıları, yüksek hacimli iletişim iş akışlarını otomatikleştirerek DHL'in daha hızlı ve daha müşteri odaklı hizmetler sunmasına yardımcı olurken, çalışanlar için iş deneyimini iyileştiriyor ve iş gücünün uzun vadeli şekilde elde tutulmasına katkıda bulunuyor.

DHL Supply Chain İnsan Kaynakları Başkan Yardımcısı Lindsay Bridges, "DHL Supply Chain'de çalışanlarımız yaptığımız her şeyin merkezinde yer alıyor. Yapay zeka aracıları, ekiplerimizi tekrarlayan ve zaman alıcı görevlerden kurtarmamıza ve onlara anlamlı, yüksek değerli işlere odaklanmaları için alan sağlamamıza yardımcı oluyor. Bu teknolojiler nitelikli yeteneklerin giderek azaldığı günümüzün dar işgücü piyasalarında mevcut rolleri daha çekici ve sürdürülebilir hale getirirken, yanıt verme hızımızı, müşteri odaklılığımızı ve hizmet tutarlılığımızı korumamıza ve hatta iyileştirmemize olanak tanıyor. Bu sadece operasyonel ilerleme değil, aynı zamanda çalışanlarımız için de bir kazanç." şeklinde konuştu.
Dijitalleşme alanında Türkiye’de de başarılı çalışmalar yürüttüklerini belirten DHL Supply Chain Türkiye Genel Müdürü Buket Cox, “DHL Supply Chain olarak global uygulamaları ülkemizdeki faaliyetlerimize uygulamamızın yanı sıra 2017 yılından bu yana T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından akredite edilmiş Ar-Ge merkezimizdeki çalışmalarımızla da lojistik sektöründe inovasyonu teşvik ediyoruz. Ar-Ge merkezimizle yapay zekadan yeşil lojistiğe kadar birçok alanda yenilikçi çözümler geliştirerek lojistik sektörünü daha akıllı, güvenli ve sürdürülebilir hale getirmeyi amaçlıyoruz. HappyRobot iş birliği de son dönemde yükselişte olan yapay zeka aracıları ile süreçlerimizi nasıl optimize edebileceğimiz konusunda bizi heyecanlandırıyor.” dedi.
HappyRobot platformu, tamamen otonom yapay zeka aracılarının telefon, e-posta ve mesajlaşma yoluyla etkileşim kurmasını sağlarken, DHL'in dahili sistemleriyle sorunsuz bir şekilde entegre oluyor. DHL Group, yapay zeka stratejisini tüm departmanlarında genişletmeye devam ediyor. Mevcut pilot uygulamaların yanı sıra daha fazla kullanım örneği de test ediliyor.




