Bir sektörde işlerin durgun olduğu dönemlerde o sektörün dergilerine olan ilgi artar!
Bu bizim 15 yıllık sektörel yayıncılık hayatımızda edindiğimiz büyük deneyimlerden biri…
Bu ilgi artışı şimdilerde S.T. Demir Çelik ve Ağır Sanayi Dergisi’nde yaşanıyor.
Sektörde çok ciddi daralmanın yaşandığı son 6 ayda S.T. Demir Çelik ve Ağır Sanayi Dergisi yüzde 56 büyüdü. Bu büyüme abone sayısının artışıyla gerçekleşti.
Aynı süre zarfında reklam gelirlerinde ortalama yüzde 38 gerileme olmasına rağmen, abone sayısında gerçekleşen bu artış elbette sevindirici.
Bir sevindirici haber de Sektörel Tanıtım Dergileri’nin ortak portalı olan Haberortak.com’dan.
Bu yayınımızda da ilgili derginin pdf formatında okunma oranı ciddi yükselişte...

Buraya kadar her şey olumlu

Daralmanın yaşandığı sektörlerde insanların daha çok boş vakti olduğu için, sektörün iletişim araçlarına olan ilgisinin artması da son derece doğal. Ama bizim bir küçük sorunumuz var! Daha doğrusu vardı, çözdük.
O küçük sorun bizim abonelik tercihimizden kaynaklanıyordu, şöyle ki:
Son 2 yıldır tüm dergilerimiz için abonelik sistemimizi değiştirmiş ve bugünleri planlayarak abone sayımızda ciddi artışlar hedeflemiştik.
Bunun için okuyucularımıza çeşitli abonelik seçenekleri sunmuş ve bu sayede hiç beklemediğimiz kadar hızlı bir sürede abonelerimiz artmıştı.
Bu seçenekler arasında;
- Siz sadece gönderi ücretini karşılayın, dergiler bizden ücretsiz,
- Tüm dergilerimize aynı anda abone olun, yüzde 50 indirim kazanın,
- Ya da denemek için 3 ay ücretsiz abone olun, şıkları yer alıyordu.
Ve geldiğimiz noktada S.T. Demir Çelik ve Ağır Sanayi Dergisi abone sayımız diğer 9 dergi ve 2 gazetemizden de daha fazla artış gösterdi.

Karar zamanı

Kısa vadede bu kadar büyük artışı planlamadığımız için ilk seçenek, 3 ay ücretsiz abone olanların süreleri dolanlarını elemek oldu.
Ancak bu listeyi incelediğimizde eleme yapmak hiç de mümkün olmadı.
Bilgi İşlem’deki arkadaşlarımız 3 ay ücretsiz abone olan firma ve çalışanları görünce eleme yapamadıklarını söylediler. Aynı listeyi bir de ben incelemek istedim ama sonuç değişmedi.
Şimdi önümüzde 2 seçenek vardı. Ya abone süresi dolanlara dergi gönderimini durduracak ya da tiraj artışı yaparak finansal kriz bitene kadar abonelerimize sahip çıkacaktık. Biz ikinci seçeneği tercih ederek tirajımızı artırdık.
Evet, bunun adına çılgınlık denir ama biz kısa vadeli karları değil, işimize yatırım yapmayı seviyoruz.
Siz yeter ki okuyun, biz tirajı artırırız!