Firmanın adını yazmama gerekçem, reklama girmemesi için değil. Bu bakış açısına sahip olan firma sayısının çok fazla olduğunu biliyorum. Bu görüşü sadece bir firmaya mal etmek istemediğim için firmanın adını yazmıyorum.

Her yıl aynı kişiler geliyor

Geçen hafta, “Bu yıl biz size geliyoruz” diyen firmanın pazarlama müdürü ile bir görüşme yapıp, konu hakkında bilgi aldım.
“Yılda birkaç kez farklı illerde düzenleyeceğimiz organizasyonlarla biz müşterilerimizin ayağına gideceğiz” diyen pazarlama müdürü şunları söyledi:
“Biz bir dönem sektörümüzün tüm fuarlarına katılıyorduk. Gerek büyük şehirlerde olsun gerekse Anadolu’da olsun sektörümüzle ilgili düzenlenen hemen her fuara katılıyor, pazarlama faaliyetlerimizde fuarlara büyük önem veriyorduk. Daha sonra bu bakış açımızı, sadece büyük şehirlerde düzenlenen fuarlara katılmamız gerektiği yönünde değiştirdik. En son olarak da uzun yıllar sektörümüzün tek fuarını tercih etmiştik. Bunda da gördük ki her yıl aynı insanlar geliyor. Ve biz bu gelen ziyaretçilerin çok önemli bir bölümünü zaten tanıyoruz. Geriye sadece kuru kalabalık kalıyor. Bu yüzden de yeni tanıma fırsatı bulduğumuz bir-kaç müşteri adayına da gereken ilgiyi gösteremiyoruz. Biz de bunun yerine pazarlama faaliyetlerimizde müşterilerimizin ayağına gitmeye ve buralarda etkinlik düzenlemeye
karar verdik. Böylece, illerde bizim için önemli olan ve fuarlara gelemeyen firmalara da ulaşmayı hedefliyoruz”.

Başka firmalar da var

İlgili firmanın pazarlama müdürüne, bu bakış açısına sahip çok sayıda firmanın varlığından söz ettim. Benden bir-kaç firma ismi istedi, ben de verdim. Bir kısmından haberi olduğunu söyledi, bazı firmalara da şaşırdı. Bu firmalar sektöründe çok önemli pazar paylarına sahip.

Dünyada da tartışılıyor

Dünyanın çok büyük fuarlarında yıllardır yer alan bazı firmalar da, fuarların getirilerini tartışıyor. Hatta, bazı sektör devleri son yıllarda fuarlarda yer almıyorlar. Bunun yerine daha müşteri odaklı pazarlama faaliyetlerini tercih ediyorlar. Bu bakış açısı artarak devam eden bir şekilde tartışılmaya devam edilecek ve müşterilerinin ayağına giden projeler daha fazla ön plana çıkacak. Ama bence, bu alanda da hızlı değişim yaşanacak ve sadece iletişimini iyi yönetenler başarılı olacaklar…

Ne dersiniz, bu yıl biz de size gelelim mi?