Endüstri 4.0 Uygulamaları

BSH TÜRKİYE CHATBOT FRONA İLE ÇALIŞANLARINI YANITLIYOR

BSH Türkiye, tamamen kendi IT altyapısı ile hazırladığı Chatbot uygulaması ile çalışanlarının birçok sorusunu yanıtlıyor.

Türkiye’de Bosch, Siemens, Gaggenau ve Profilo markalarıyla üretim yapan ve geleceği şekillendiren teknolojilere imza atan BSH Türkiye, dijitalleşme yolculuğunda önemli bir adım atarak Chatbot uygulaması Frona'yı devreye aldı.

BİNDEN FAZLA SORUYU 7/24 YANITLIYOR

Chatbot uygulaması, firma çalışanlarından gelen soruları cevaplandırıyor, tüm birimlere destek oluyor, iş süreçlerinin verimliliğini artırıyor ve çalışanların hayatını kolaylaştırıyor. Tamamen firmanın öz kaynakları hizmete alınan ve yapay zeka, doğal dil işleme ve derin öğrenme teknolojileri ile desteklenen Frona, İK, organizasyon ve hukuk alanları başta olmak üzere 11 farklı konuda konuşabiliyor ve çalışanlara bilgilendiriyor.

Bilhassa firma içi iletişim, e-oryantasyon, anlık geri bildirim, anket uygulamaları ve İnsan Kaynakları birimine sıkça sorulan soruların yanıtlanması gibi alanlarda çalışanlara hizmet veren Frona, Türkçe ve İngilizce olmak üzere veri tabanında oluşturulmuş bini aşkın soruyu 7/24 anında yanıtlayabiliyor.

"İŞ SÜREÇLERİNİN VERİMLİLİĞİNİ ARTIRMAYI HEDEFLİYORUZ"

Konu hakkında açıklamalarda bulunan BSH Gelişmekte Olan Pazarlar Bölgesi İnsan Kaynakları Kıdemli Direktörü Ayça Kaşıkcı, bir yandan geleceği şekillendiren teknolojilere imza atarken, diğer yandan da hızla değişen dünyadaki dijitalleşme sürecine liderlik etmeyi sürdürdüklerini ifade etti.

Dijital dönüşüm stratejisi uygulamalarından olan projeyi  tamamen IT altyapılarının katkılarıyla tamamlayarak çalışanlarının hizmetine sunduklarını belirten Kaşıkcı, "Çalışanlarımızın insan kaynakları süreç ve uygulamaları ile erişmek istedikleri konularda 7/24 yanıt verebilen Chatbot uygulaması Frona, yapay zeka, doğal dil işleme ve derin öğrenme teknolojileri ile çalışıyor. Bu teknolojiler sayesinde Frona, çalışanlarımızdan gelen geri bildirimler ve toplanan verilerle zaman içinde öğrenerek kendini geliştiriyor." dedi.

Yakında uygulamanın geleceği noktaya ilişkin bilgilerde veren Kaşıkcı, çalışanlar izne çıkmak istedikeri tarihi yazdıklarında onların adına İnsan Kaynakları birimine bilgi vererek, izin süreçlerini yönetebileceklerini dile getiren Kaşıkcı, amaçlarının çalışanlarının hayatlarını kolaylaştırmak ve mevcut iş süreçlerinin verimliliğini artırmak olduğunu söyledi.

Bugüne kadar yaklaşık 500 BSH çalışanıyla yaklaşık 3 bin görüşme yapan ve 12 bine yakın soruyu yanıtlayan Frona, çalışanların sorularını hızla yanıtlamaya devam ediyor.