İSTANBUL (AA) - Türkiye'nin iş ve markalar dünyası ile yaratıcı endüstrilerini, dünyanın ilham verici isim ve projeleriyle buluşturan "Brand Week İstanbul" başladı.

Bu yıl "Sınır Tanımayan Fikirler" temasıysa Zorlu PSM'de gerçekleştirilen "Brand Week İstanbul"da Türk iş dünyasının dijital dönüşümü ve geleceği konuşuldu.

Coca-Cola Türkiye Orta Asya ve Kafkasya Pazarlama İletişim Direktörü Aylin Kosova Bilgin, burada yaptığı konuşmada, şirketlerin krizi, kriz koduyla değil, fırsat koduyla ele almaları gerektiğini söyledi.

Bilgin, "Fırsat olarak baktığınızda her şeyin kapılarını başka şekilde çalmaya başlıyorsunuz. Mesela bu fırsat bakış açısı değişim ya da büyüme dönemindeki bir şirketin aldığı fazla kilolarından kurtulma fırsatı da olabilir. Daha verimli olan kısımlara odaklanmak; şirketin kasları olarak da iş yapış biçimi olarak da bütün tedarik zinciri olarak da olabilir. Dolayısıyla çok daha verimli şekilde çalışmak ve dengeleri yeniden kurmak için bir fırsat." diye konuştu.

DİJİTALLEŞME BİR TERCİH DEĞİL DOĞAL BİR SONUÇ

HAVELSAN Genel Müdürü Ahmet Hamdi Atalay ise sürdürülebilir ve rekabetçi olabilmek için dijitalleşmenin şart ve kaçınılmaz olduğunu belirterek, "Dijitalleşme bir tercih değil, doğal bir sonuç. İster istemez ona doğru gidiyoruz. Bugün cep telefonu kullanmak bir tercih olmaktan çıktı. Herkesin bir uzvu haline geldi." dedi.

Atalay, artık internet kullanmadan hiçbir iş yapmanın mümkün olmadığına işaret ederek, dijitalleşmenin; hız, kalite, verimlilik ve performans artışı sağlayacağını, dolayısıyla maliyetleri iyileştirmeye sebep olacağını ifade etti.