İşin bireysel bazda fayda ve zararlarıyla ilgili durumu bir başka yazı konusu yapalım, şimdilerde iş dünyasının çok ciddiye aldığı sosyal paylaşımın ne noktalara geldiğine bir bakalım.

Resmi yayınlar

Ticari amaçlı kullanılan sosyal paylaşım siteleri, tüketim ürünü olan markalar için ölçülebilir faydalar üretiyor. Paylaşım sitelerinde kendi markalarıyla yayın yapan şirketler, müşteri adaylarıyla sürekli iletişim halinde olmak için çeşitli projeler üretiyorlar.
Bu markalar arasında doğrudan satış için yine sosyal paylaşım sitelerini kullananlar da var. Örneğin, Mavi Jeans Facebook üzerinde çalışan dükkan uygulamasıyla sosyal medyayı doğrudan satış için kullanıyor.

Silahşörler var!

Çoğunlukla otomotiv sektöründe olduğu söylenen, gerçek kimliğini saklayan müşteri gibi davranarak (özellikle) forum sitelerini kullanan firma çalışanları var.
Bu çalışanların tek işi sosyal paylaşım sitelerine ürünlerini öven yazılar eklemek. Ancak firma temsilcisi kimliğiyle değil X otomobili kullanan ve çok memnun kaldığını açıklayan sıradan bir vatandaş kimliğiyle!
Arama motorlarında sürekli araştırma yaparak markaları hakkında çıkmış olumsuz yazıları buluyor bu kişiler. Örneğin markaları hakkında ``yakıtı çok yüksek`` gibi bir görüşle karşılaşırlarsa hemen farklı bir kullanıcı kimliğine bürünerek; ``ben katılmıyorum, şu kadar yolu şu kadar litre yakıtla yaptım çok memnunun`` türünde yazılar ekliyorlar.

Sektörel firmalar da başladı

Sosyal medyanın farkına varan sektörel firmalar da bu konuyu ciddiye almaya başladı. Ancak bu mecranın sektörel ürünler üzerindeki etkisini ölçmek oldukça zor görünüyor. Şimdilik kara propaganda malzemesi olarak kullanıldığına şahit oluyoruz.
Nitekim son günlerde endüstri firmalarımızdan bir-iki olumsuz şikayetler aldım.
-``Bazı paylaşım sitelerinde ürünlerim hakkımda yalan bilgiler yayınlamışlar, ne yapmalıyım?`` diyenlerin sayısı gün geçtikçe artıyor.
Bir yanda yakıt tüketimi `gerçekten` yüksek olan araç için insanları ikna edenler, diğer yanda ``benim ürünüm için yalan bilgiler yazmışlar`` diyenler!
Ne diyelim, biraz fazla mı sosyalleştik?