e-Devlet kapısı açıldığından bu yana sağladığı kolaylıkların yanı sıra unutulan şifrelerle de kullanıcıların oldukça sorun yaşadığı bir portal haline geldi. Biz de e-Devlet şifresinin nasıl alınacağını ve unutulduğunda nasıl yenileneceğini adım adım sizler için derledik. 

İLK ADIM: İBRAZ

Daha önce hiç e-Devlet şifresi almadıysanız ilk olarak yapmanız gereken; üzerinde T.C Kimlik numaranızın olduğu kimliğiniz ile şahsen gidip PTT Merkez Müdürlüklerine şifre ibrazı etmeniz gerekli. İlk kez şifre alacaksanız PTT tarafından 2 TL işlem ücreti de ödemelisiniz.

İKİNCİ ADIM: PROFİL OLUŞTURMA

Şifrenizi PTT’den aldıktan sonra e-Devlet portalı üzerinden şahsınıza ait bir profil oluşturmanız gerekli. Profilinizi oluşturduktan sonra T.C Kimlik numaranız ve şifreniz ile siteye giriş yapabilirsiniz. 

ÜÇÜNCÜ ADIM: DOĞRULAMA

Kayıt yaptığınız profilinizin güvenliği açısından doğrulama yapılması gerekir. Bunun için de cep telefonunuz veya mail adresiniz ya da her ikisinden birden profilinizin doğrulama işlemini yapmanız gerekli.

SON ADIM: ŞİFRE DEĞİŞTİRME

Bu adımda, genellikle sizin için özel olarak hazırlanmış şifrelerin hatırlanması zor olduğundan, basit olmamak koşulu ile kullanıcıların kendine has yeni bir şifre oluşturması tavsiye edilir. Hiç kimse ile paylaşmamanız gereken kendinize özel yeni şifreniz ve TC. Kimlik numaranız ile dilediğiniz zaman e-Devlet kapısını ziyaret edebilirsiniz.

ŞİFREMİ UNUTTUM?

PTT’den aldığınız ya da kendinize özel olarak değiştirdiğiniz şifrenizi unutur ya da kaybederseniz yeniden PTT Merkez Müdürlükleri’ne T.C Kimlik numaranız ile ibraz etmeniz gerekmekte. İkinci ve daha sonraki şifre alımları PTT tarafından 4 TL olarak ücretlendirilecektir. Bunların dışında tarafınıza herhangi bir şekilde aylık ya da yıllık kullanım vb. ücret talebi olmayacaktır.

YURT DIŞINDAN E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR?

Yurt dışında e-Devlet şifresi almak isteyen Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, şifre alımı için konsolosluklara veya elçiliklere ücretsiz başvuruda bulunarak şifrelerini alabilirler.