Turck BL ident RFID sistem sayesinde işletmeci üretim kapasitesi arttırabildi ve enerji tasarrufu konusunda da gelişmeler kaydetti. Enerji tüketimi azaldı ve aynı zamanda güvenli çalışma ortamı da sağlandı. İşletmecinin kesin posizyonlamada bir çözüm olarak RFID sistemini kullanması yanında  fabrikanın diğer bölgelerinde de RFID teknolojisini kullanma konusunda iyi bir fikre sahip oldu. RFID sisteminin sahada çok geniş bir specte imkanlar sunduğu görülecektir. 

Çin’de bir üretim tesisinde taşıma arabalarının doğru pozisyonlanması daha önceleri tekerleğin üstüne yerleştirlen bir enkoder sayesinde yapılabiliyordu. Fakat bu bilgi kaygan zemin yada çarpmalar nedeniyle yüksek seviyede yanlışlıklar içeriyordu ve buda manuel pozisyonlamaya mecbur bir durum oluşturuyordu.  Şimdi üreticiler taşıyıcı üzerindeki RFID etiketler ve raylar üzerindeki okuma yazma kafaları yardımıyla pozisyonu doğru ölçebiliyorlar. Aynı zamanda bu durum taşıma arabalarının yükleme kapısı önünde doğru pozisyonlanmasını da sağlıyor. Ne IP67 RFID okuma yazma kafaları ne de sağlam yapıdaki etiketler toz yada üretim sürecindeki sıcaklıktan etkilenmiyorlar. Bugün işçiler daha güvenli bir ortamda çalışırken ,fabrika daha fazla enerji verimliliğiyle üretime devam ediyor.

Karpit üretiminde üreticilerin en fazla ihtiyaç duyduğu önemli materyaller kok ve kireçtir. Kok ve kireç  ark fırınlarında yüksek sıcaklıklarda karpit ve karbonmonoksite dönüştürülürler.Karbit üretimi döngüsel bir süreçtir. Yanık karbitler fırından çıkarıldıktan sonra yeniden ısıtılır ve kireç ve kokla beslenir. Sonra sıcaklık reaksiyon seviyesine kadar tekrar yükseltilir ve muhafaza edilir.Reaksiyon sırasında kok içindeki karbon ve ham kireç içindeki kalsiyum kimyasal tepkimeye girer ve karbit oluşur. 

TAŞIMA ARABALARININ HATALI POZİSYONLANMASI
Çinli bir karpit üreticisi acil olarak  üretim sürecini optimize etmesi gerekliydi. Karpit üretim fırınlarına hammadde beslemesinde kullanılan ray yönlendirmeli taşıma arabalarının dolum kapısına hizalanması doğru yapılmalıydı. Eski yöntemle pozisyon bir ekoder yardımıyla hesaplanıyordu. Fakat sık hızlanma,yavaşlama ve taşıyıcının  frenlemesi dolayısıyla küçük kaymalar yaşanıyordu. Kayma mesafesinin enkoderle ölçümü mümkün değildi ve bu nedenle enkoderden alınan pozisyon bilgisine gövenilemiyordu.Bu sonuç taşıyıcının doğru hizalanmasında kullanılamıyordu.

Bu durumda insanlar manuel bir hizlama yapmak zorunda kalıyordu. Fakat dolum kapısının etrafıdaki alan direct fırına baktığı için çok sıcaktı. Toz yüklü ,yakıcı ve patlayıcı bir ortamdı.Bunun anlamı manuel pozisyonlama için insanların özel kıyafetler giymesi gerekiyordu ve patlama gibi bir emniyet riskiylede karşı karşıya kalmaları demekti. En nihayetinde bir insanın rahatça çalışabileceği bir ortam değildi.

İşletma sahipleri sonuçta taşıma arabalarının pozisyonlamsı için RFID çözümünü seçtiler. Çözüm esasında taşıma arabalarının üzerine yerleştirilmiş 3 etiketten oluşuyor. Herbiri  pozisyonun bilinebilmesi için ön ve arka  tarafa yerleştirildi.Bir okuma/yazma kafası da herbir dolum kapısındaki raya yerleştirildi. Taşıma arabasıray üzerinde yürüdüğünde dolum kapısındaki okuma yazma kafaları aktif oluyor. Okuma kafası etiketten bilgileri okuyor ve kontrolöre bir geri bildirim gönderiyor ve taşıma arabası yavaşlıyor.Eğer taşıma arabası üzerindeki etiket ters taraftaki okuma yazma kafasıyla okunursa ,okuma kafası bilgiyi etiketten okuyor.kontrolör bu bilgiyi aldığında taşıma arabası duruyor ve malzeme dolumu başlıyor. Bu işlem RFID pozisyon sistemi doğru pozisyonu garanti edene kadar tekrarlanabilir.Hiç manuel pozisyonlama yapılmıyor ve buna bağlı sorunlarla karşılaşılmıyor. 

BL İDENT’LE ÇÖZÜM KONSEPTİ 
Müşteri Supcon bir işletim kontrolörü kullandığından  RS485 arayüzü zaten vardı.Turck RS 232/RS485 destekleyen bir gateway sağladı.  Etiketler sadece pozisyon bildirimi için kullanıldığından hafıza ihtiyacı çok azdı. Bir RFID-S modülü kolayca entegre edildi. Müşteri PLC de bir programlamaya ihtiyaç duymadı. RFID sinyali standart bir input olarak kullanılabilir…Kullanılacak alan tozlu ve sıcak olduğunda BL20 sisteminin bir sıcaklık korumalı kutuda kullanılması gerekti. IP67 etiketler -25 to +70 °C dayanımında olduğundan direct sahada kullanılabildi. Etiketler epoksi malzemesinden yapıldığı ve dayanıklı olduklarından tozlanma yada kirlenmelerden etkilenmedi.
 
SONUÇ
Turck BL ident RFID sistem sayesinde işletmeci üretim kapasitesi arttırabildi ve enerji tasarrufu konusunda da gelişmeler kaydetti. Enerji tüketimi azaldı ve aynı zamanda güvenli çalışma ortamı da sağlandı. İşletmecinin kesin posizyonlamada bir çözüm olarak RFID sistemini kullanması yanında  fabrikanın diğer bölgelerinde de RFID teknolojisini kullanma konusunda iyi bir fikre sahip oldu. RFID sisteminin sahada çok geniş bir specte imkanlar sunduğu görülecektir.