Robot Yatırımları

“Uygun fiyatlarla robot satışı yapacağız”

Robot, rulman, kesici takım, hidrolik ve özel çelik gibi üretim dünyasının hemen hemen tüm alanlarına hizmet eden Nachi-Fujikoshi, 2019 yılında faaliyetlerinin merkezine yerleştirdiği robot alanında daha büyük hedeflere ulaşmayı bekliyor. 

Robot grubuna istihdam yaparak kadrosunu genişletmeyi planlayan Nachi Türkiye ofisi, kabuk değiştirerek Almanya ve Japonya arasında köprü vazifesi görecek. Japonya’dan robot ithalatına başlayacak firma, böylelikle müşterilerine daha uygun fiyatlarla robot sunar hale gelecek.

MZ serisini piyasaya süren ve mevcut robot modellerini yenilemeye başlayan Nachi, ayrıca 2019 yılında üretimini gerçekleştirdiği kolaboratif robotunu Türkiye’de ilk kez görücüye çıkaracak.
Nachi Türkiye Robot Bölümü Koordinatörü Oğuz Sert ile bir araya gelerek firmanın faaliyetlerini, projelerini ve Türkiye’deki robot yatırımlarını konuştuk.

2018 yılını firmanız özelinde değerlendirebilir misiniz?

2018 yılı bizim için çok parlak geçti. İlk aylarda bir durgunluk yaşandı ama daha sonra senenin sonlarına doğru son çeyrekte hızlandı ve satışlarımız büyük hacimlere ulaştı. Türkiye ofisi olarak 2017’ye göre 2018 yılını yüzde 20 büyümeyle kapattık.  

2018 yılında hangi sektörlere ağırlık verdiniz? Gerçekleştirdiğiniz uygulamalar nelerdir? 

2018 yılında bizim daha önce hiç yapmadığımız bir uygulama olarak gıda uygulaması ön plana çıktı. Robot sektörünün lokomotifi olan sektörlerden otomotiv ve otomotiv yan sanayine yönelik projeler yaptık.  İnşaat sektörüne yönelik inşaatlarda kullanılan su sayacı, radyatör panel gibi üreticilere robot projeleri gerçekleştirdik. Yanı sıra temizlik maddeleri üreten firmalara ve beyaz eşya firmalarına projeler gerçekleştirdik. Demiryolu sanayine proje yaptık. Türkiye’de demiryolu ağının genişlemesiyle birlikte Türkiye’de bununla ilgili birçok firma üretimde robot kullanmaya başladı. Biz genelde demiryolu ağlarının kurulmasında kullanılan ekipmanların, metal ekipmanları üreten firmalara robot uygulamaları gerçekleştirdik.  

Son dönemde ürün grubunuzda yaşanan teknolojik gelişmelerden ve yeniliklerden bahsedebilir misiniz?

Öncelikle biz mevcut robot modellerimizi yenilemeye başladık. Robotların biraz daha kütlelerini hafifletme aşamasına girdik. Daha hafif materyaller kullanmaya başladık. Yine aynı robot güçlerini yine aynı dişlilerle sahip ama kendi gövdesinin daha hafif olduğu robotlar üretmeye başladık. Bu bağlamda MZ serisini piyasaya sürdük. MZ serisiyle birlikte var olan robotlarımızı MZ serisine çevirmeye başladık. Çünkü malzeme teknolojisinin gelişmesiyle birlikte aynı gövde malzemesinin yerine daha mukavemeti yüksek olan daha hafif malzemelerle üretilebilir hale gelmesiyle bizde bunları robot sektöründe ürünlerde kullanmaya karar verdik. Son olarak MZ12 modelimiz çıktı. Tamamen alüminyum gövdeden oluşan bir modelimiz. Bunun yanında sektörün talebi doğrultusunda insanla aynı ortamda çalışabilecek kolaboratif robotlar üretilmeye başlandı. Bizde bu doğrultuda sektöre girdik ve şu an ilk olarak 10 kg taşıma kapasiteli bir robot ürettik. Halihazırda Türkiye pazarını gözlemliyoruz. Olumlu talepler geldiği takdirde, 5 kg ve 15 kg olarak iki model daha ekleyeceğiz. Henüz pazarlamasını yapmadık, Türkiye’ye prototipini getirmedik. Önümüzdeki bir-iki fuarda bunları sergilemeyi düşünüyoruz.

Satış sonrası destek konusunda ne gibi çalışmalar gerçekleştiriyorsunuz? Bu noktada verdiğiniz hizmetler neleri kapsıyor? 

Türkiye’de çok büyük bir otomobil markası olan Toyota’ya hizmet veriyoruz. Yüksek adetlerde kullanılan robotlarımız var. Biz kendimizi onlara hizmet edebilecek hale getirebilmek için çok çalıştık. Bununla ilgili servis ekipmanlarımızı ve servis tarafında çalışanlarımızı gelişimini sağladık. Japonya’ya eğitimlere yolladık. Bizzat sahada robotların üretimlerinde çalıştılar. Çünkü bizim burada hitap ettiğimiz en büyük müşteri odur. Bu nedenle her yıl düzenli olarak çalışanlarımızı Japonya’daki eğitimlere gönderiyoruz. Türkiye’de genelde son kullanıcılara, entegratörümüze veya entagratörümüz olmak isteyen potansiyel müşterilerimize eğitimler veriyoruz. Son kullanıcıya, kurulacak robot sırasında da entegratöre veya son kullanıcıya son programlama eğitimleri sunuyoruz. Genelde yazılım, kurulum ve robotun programlanması gibi eğitimler veriyoruz. Yenilemek aslında doğru bir kelime değil. Robot gerçekten uzun ömürlü bir makinadır. Önemli olan robota düzenli olarak bakımlarını yaptırmaktır. Periyodik olarak bakımları yapılan robotların yaklaşık 20-25 sene ömürleri vardır. Bize gelen talepler doğrultusunda kullanılacak yağından değişme ihtimali olan parçalarına kadar müşterinin sahasına gidiyor, robota bakım yapıyor, tüm analizlerini tamamlıyor, müşteriye bakım sonrasında değişmesi gereken parçaların önerisinde bulunuyor ve müşterinin onayı sonrasında da parçayı da değiştirebiliyor. Şu an Türkiye’de çalışan tüm robotlarımızın hizmet ağını İstanbul’dan temin diyoruz. Türkiye’de ofisimizin olması büyük bir avantaj sağlıyor. Biz genelde İstanbul’daki depomuzdan sevk ediyoruz. 

2019 yılı planlarınızdan ve projelerinizden bahsedebilir misiniz? 

Nachi Türkiye, robotu şirketin merkezine koyduğu için robot konusunda daha büyük hedefler bekliyor. Robot grubuna bu yıl yeni istihdam yapılacak. 2019’da Nachi Türkiye’nin bir kabuk değiştirmesi mevcut. Japonya ile Almanya arasında bir köprü vazifesine bürünüyor. Artık Japonya’dan da Nachi Türkiye’nin robot tedarikine başlaması söz konusu. Bu sayede uygun fiyatlarla robotlar sunmayı hedefliyoruz. Müşterilerimize Almanya ve Japonya teslim sürelerini ve fiyatlarını ayrı olarak iki farklı opsiyonlu sunabiliyoruz. Bizim istediğimiz müşterinin doğru planlamalar yapması ve robotu kullanacağı tarihi şimdiden belirleyebilmesidir. Türkiye olarak yatırımlarımızı robot ağırlıklı yapıyoruz ama kesici uç ile matkap freze uç gibi çalışmalarımızda devam ediyor. Avrupa’nın en büyük bayisidir İzmir’deki bayimiz. Hidrolik yine aynı şekilde iş makinaları hidroliği olarak çok başarılı devam ediyor.