Robot Yatırımları

TEKNOROB'UN HEDEFİ ELEKTRİKLİ ARAÇTA GÜVENİLİR PARTNER OLMAK

İlk projelerinden beri otomotiv endüstrisi çalışmalarını arttırarak sürdüren TEKNOROB’a göre, Türk mühendislik firmaları elektrikli araç trendini yakalayarak öncü konuma geçebilir.

“Hepimizin bildiği gibi Türkiye’de robot ve otomasyon teknolojileri alanı otomotiv endüstrisinin faaliyetleri ile gelişti. Türkiye otomotiv endüstrisi de kalitesi ve hızıyla dünyadaki rakipleri arasında hep önemli bir konumda yer aldı. Ülkemizin bu konumu Türk mühendislik firmalarına da önemli bir know-how birikimi sağladı. Know-how konusundaki avantajımızı da kullanıp dünyadaki trendleri yakalayarak sadece araç üretiminde değil üretim teknolojileri alanında da öncü konuma geçebileceğimizi düşünüyoruz” diyerek bu konudaki görüşlerini ST Endüstri Medya ile paylaşan TEKNOROB Proje Müdürü Hüseyin Özer, otomotiv alanında gerçekleştirdikleri faaliyetler hakkında bilgilendirmelerde bulundu.

“KAMYON ÜRETİMİNDE ÇITAYI ÜST SEVİYEYE ÇIKARDIK”

Yerli ağır taşıt ve savunma firması BMC’nin TUĞRA modeli için gerçekleştirdikleri “Kep Karoseri Kaynak Hattı” projesinin dünyadaki benzer projelerin sahip olduğu üst seviye standartlarla gerçekleştirildiğini belirten Özer, 150 m. uzunluğundaki TÜNKERS-EXPERT lift&shift konveyör ve 33 ABB robot kullanarak punta kaynak, sealing, hemming gibi proseslerin hat üzerinde “continuous” olarak gerçekleştirildiğini dile getirdi. 

“HEMMİNG VE SEALİNGTE DÜNYAYI YAKALADIK”

Son yıllarda robot-otomasyon projelerinin arttığı hemming ve sealing uygulamalarında gerçekleştirilen başarılı projelerle Türk mühendislik firmalarının rüştünü ispat ettiğini ifade eden Özer, bu alanda gerçekleştirdikleri “DACIA Depo Kapağı Hemming Hattı” projeleriyle ilgili de bilgiler verdi.

Aracın görünen yüzeyinde olduğu için hata toleransının daha da düşük olduğu depo kapağı üretimi için Beyçelik Gestamp Romanya Fabrikası’na eşlenik 3 hat kurduklarını söyleyen Özer, “Prosesin başında sac parçaları prese robotla besleyip hattın devamında hemming ve sealing proseslerini tamamen robotize bir şekilde gerçekleştiriyoruz. 2/1000 hata payı ile gerçekleştirilen üretim TEKNOROB olarak gerçekleştirdiğimiz en başarılı projelerden biri diyebiliriz” diye konuştu.

“TOGG-SIRO VE FORD’UN YATIRIMLARI ÖNEMLİ BİR İMKAN SUNUYOR”

Otomotiv endüstrisi için gerçekleştirdikleri tüm çalışmalarda elde edilen know-how’ın endüstride yeni trend olan elektrikli araç üretimine de partner olmayı başararak daha üst seviyeye çıkarmayı hedeflediklerini kaydeden Özer, “Bugün baktığımızda yerli aracımız TOGG ve partner firması SIRO ve FORD’un Türkiye’de gerçekleştireceği batarya yatırımları, elektrikli araç üzerine gerçekleştirdikleri çalışmalar biz Türk mühendislik firmalarına önemli bir imkan sunuyor. Elde ettiğimiz know-how birikimini elektrikli araç üretiminde güvenilir bir partner olarak da sunmaya hazırız. Elektrikli araç üretimine mühendislik desteğimizi sunmak konusunda hem OEM hem de TIER1 firmalar bazında girişimlerimizi sürdürüyoruz. İçinde bulunduğumuz günlerin hem TEKNOROB hem de Türk mühendislik firmaları için önemli bir dönemeç olduğuna inanıyoruz. 2022 yılı mottomuzu tekrar etmek gerekirse; 'Dönüşüm Başlıyor’, dönüşümü var gücümüzle yakalamak zorundayız” diyerek sözlerini noktaladı.