Depolama Çözümleri

TEKNOKOM ve INTERROLL'DAN KARACA'YA DEPO OTOMASYON PROJESİ

Teknokom ve Interrol'ün iş birliği ile Karaca'nın Hadımköy'de bulunan satış sonrası servis deposu otomasyon projesi hayata geçirildi.

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü bünyesindeki Teknopark’da faaliyet gösteren Teknokom A.Ş. ve Interroll, Karaca Züccaciye Satış Sonrası Servis Deposu Otomasyon Projesi'nin çözüm ortağı oldular. İş yazılımları geliştirmek amacıyla 1985 yılında kurulmuş olan Teknokom, 10 yılı aşkın süredir depo ve sipariş toplama otomasyonu alanında uzmanlaşmış bir sistem entegratör olarak anahtar teslim projeler gerçekleştiriyor. Interroll ise malzeme elleçleme teknolojileri alanında küresel hizmet sağlayıcı olarak 1959'dan bugüne değin faaliyet gösteriyor.

DEPO OTOMASYON PROJESİNDE VERİMLİ İŞ BİRLİĞİ

Teknokom ve Interroll iş birliği ile hayata geçirilen projede Karaca Züccaciye’nin sattığı ürünlerle ilgili yedek parçaların bulunduğu üç katlı depoda; gelen siparişlerin hazırlanması, paketlenmesi ve sevk edilmesi için bir otomasyon sistemi kuruldu. Bu sistemde, yedek parça siparişlerinin içeriğindeki ürünler her katta “Çoklu Sipariş Toplama Araçları” ile toplanarak konveyörler ile zemin kata kadar taşınıyor; zemin katta otomatik olarak faturaları basıldıktan sonra kolileniyor ve hacimleri ölçülerek sevk ediliyorlar.

Kurulan otomasyon sistemi aşağıdaki bileşenlerden oluşuyor:

1. Çoklu Sipariş Toplama Araçları:
a. Her katta, aynı anda 6 adet siparişi depo raflarından toplamak için hazırlanmış araçlardır.
b. WiFi bağlantısı ile haberleşen bu araçlarda bulunan PTL (Pick/Put To Light) diye adlandırılan ışıklı toplama sistemi sayesinde toplama elemanları depo içinde yönlendirilmekte; her kasaya konulacak ürün sayıları, araç gözlerindeki ışıklı ve onay butonlu ekranlarda gösterilerek toplama işlemi yapılmaktadır.

2. Kasaların dolaşımı:
a. Kasalar otomatik olarak sadece ilgili sipariş kapsamındaki ürünlerin bulunduğu katlara giriş çıkış yapmaktadırlar.
b. Kasalar katlar arasında bantlı iniş-çıkış konveyörleri ile; düz bölümlerde ise rulolu konveyörler üzerinde hareket etmektedirler. 
c. Kullanılan konveyörler Interroll şirketinin ürünleri olup; Teknokom, Interroll’ün global ROI (Rolling On Interroll) grubu üyesidir.

3. Otomatik fatura basımı:
a. Toplama işlemi biten kasalar, konveyörler ile paketleme alanına taşınırken, konveyör üzerindeki bir yazıcıdan otomatik olarak içlerine fatura/irsaliye etiketleri bırakılır.

4. Otomatik hacim ölçümü:
a. Paketleme alanında paketlenerek üzerlerine fatura/irsaliye etiketleri yapıştırılan koliler/paketler sevk konveyörüne konulur.
b. Koli/paketler sevkiyat alanına giderken bir hacim ölçerden geçerler ve hacimleri kaydedilir.
c. Projede, SİCK şirketinin hacim ölçüm ve barkod okuyucu ürünleri kullanılmıştır.

5. Yazılımlar:
a. Proje kapsamında yer alan tüm konveyörler, barkod okuyucular, PTL donanımı gibi sistemlerin çalışması için gerekli olan tüm uygulama ve entegrasyon yazılımları Teknokom tarafından geliştirildi.
b. Sistemin çalışmasını canlı olarak izlemeye yarayan “Süreç İzleme Yazılımları” da Teknokom tarafından geliştirildi.

Projenin videosu için buraya tıklayın.