Depolama Çözümleri

Talay Customs ile Gümrükte Yeni Nesil Hizmet Anlayışı

Talay Customs Genel Müdürü Yiğit Yılmaz, dijitalleşmeden AR-GE’ye, müşteri odaklı hizmetlerden küresel lojistik entegrasyonuna kadar uzanan vizyoner yaklaşımlarıyla gümrük süreçlerine nasıl yön verdiklerini anlattı.

Dış ticaret ve gümrük süreçlerinde, dünya standartlarında çözümler ürettiklerini ifade eden Talay Customs Genel Müdürü Yiğit Yılmaz, hizmet çerçevelerinin detaylarını okurlarımız için aktardı.

Talay Customs’ın şirket yapılanmasından kısaca bahsedebilir misiniz?

Talay Customs olarak dış ticaret ve gümrük süreçlerinde, dünya standartlarında çözümler üretiyoruz. Aldığımız her kararı, attığımız her adımı temel prensiplerimizde yer alan glokalizasyon, güvenilirlik, dijitalleşme ve lider ekiplerimize bağlı olarak gerçekleştiriyoruz.

Hizmet çerçevenizin detaylarını okurlarımızla paylaşır mısınız?

Standart Gümrük Müşavirlik hizmetlerinin ötesinde, ISO ve CE Belgelendirmeleri, Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgelendirmeleri, Mevzuat Danışmanlığı, Sonradan Kontrol Denetimleri ve Öz Denetim hizmetleri sağlarken, özellikle dijitalleşme alanındaki yatırımlarımızla uçtan uca izlenebilirlik ve anlık maliyet hesaplamaları da sunuyoruz.

Hizmet verdiğimiz şirketlerimizin sadece dış ticaret departmanı yetkililerinin değil, ürün/tedarik planlama ile finans ve muhasebe departmanları yetkililerinin de operasyonel ve finansal kararlarını daha güvenilir verilerle alabilmelerini sağlıyoruz.

Talay Customs’ın hizmet sunduğu sektörler arasında öne çıkan alanlar hangileri? Hangi sektörlerle daha yoğun çalışıyor ve bu sektörlere özel nasıl çözümler geliştiriyorsunuz?

Özellikle kimya, kozmetik, gıda ve sağlık sektörlerine yönelik hizmetlerimizle öne çıkıyoruz. İthalatı, Sağlık Bakanlığı ile Tarım ve Orman Bakanlığı iznine tabi olan özel ürün grupları alanlarında, üst düzey hizmetler sunuyoruz.

Dijitalleşen gümrük hizmetleri dünyasında Talay Customer Portal’ın sektöre sunduğu yeniliklerden bahseder misiniz, bu platform müşterilerinize nasıl bir kontrol ve görünürlük sağlıyor?

Geliştirdiğimiz Talay Customer Portal ile izlenebilir ve ölçümlenebilir dış ticaret operasyon takibi hizmeti sağlıyoruz. Böylece tüm belgeleri ve masrafları kontrol edebiliyoruz. Ar-Ge yatırımlarımızı dijitalleşme üzerine yoğunlaştırdık. Çağı yakalamaya, müşterilerimize izlenebilir, kolay erişilebilir anlık veriler ile hizmetler sunmaya büyük önem veriyoruz.

Ar-Ge ve inovasyon stratejilerimizle gümrük ve lojistik hizmetlerindeki son teknolojik gelişmeleri takip etmek, müşteri ihtiyaçlarına yönelik yenilikçi çözümler geliştirmek ve süreçlerimizi daha verimli, hızlı ve çevre dostu hale getirmek üzerine odaklandık. Bu kapsamda yapay zekâ ve otomasyon teknolojilerini de iş süreçlerimize entegre ediyoruz. Böylece hizmetlerimizi daha hızlı ve hatasız bir şekilde sunabiliyoruz.

Antrepo hizmetlerinizde esneklik ve müşteri odaklılık kavramlarını nasıl hayata geçiriyorsunuz? Özellikle zamana karşı yarışan sektörler için Talay Customs olarak ne tür çözümler sunuyorsunuz?

Müşterilerimizin, ithalat süreçlerinde zamana ihtiyaç duyduğu anlarda, ürünlerin antrepo alanlarında bekletilmesini sağlıyoruz. Paketleme ve etiketleme gibi belirli süre gerektiren durumlarda, ürünleri güvenle elleçleyerek müşterilerimize zaman tasarrufu sağlıyoruz. İthalat süreçlerinde karşılaşılabilecek gecikmeleri minimize edebilmek için antrepo hizmetlerimizi esnek ve müşteri odaklı sunuyoruz.

Tedarik zincirinin bir halkası olarak antrepo süreçlerini yönetirken, Talay Logistics’in küresel tecrübesi size ne gibi avantajlar sağlıyor?

Talay Logistics’in başta Avrupa olmak üzere dünyanın birçok noktasındaki varlığı, operasyonel gücü ve networkleri, güvenilirliğimizi doğrudan olumlu şekilde etkiliyor. Aynı zamanda müşterilerimizin lojistik ihtiyaçlarının da yine Talay Logistics’in gücüyle en verimli şekilde çözülmesi adına yönlendirmelerde bulunuyoruz. Grup şirketlerimizin lojistik deneyimlerinden faydalanarak, müşterilerimize kusursuz ve uçtan uca bir tedarik zinciri yönetimi sunuyoruz.