Depolama Çözümleri

Orta Doğu Lojistik Köprüsü Yeniden İnşa Ediliyor

Hatay’da kurulan UND Orta Doğu Çalışma Grubu; Kalkınma Koridoru’ndan TIR prosedürlerine, vize sorunlarından sınır kapısı rejimlerine kadar bölgenin kaderini belirleyecek stratejik başlıkları masaya yatırdı.

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Orta Doğu Çalışma Grubu’nu Hatay’da gerçekleştirilen geniş katılımlı toplantıyla resmen kurdu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Dünya Karayolu Taşımacılığı Örgütü (IRU) ve sektör temsilcilerinin yer aldığı toplantı; Türkiye’nin Orta Doğu ticaretinde yeni bir stratejik sayfa açacağı güçlü bir eşik olarak değerlendirildi.

Çalışma Grubu’nun öncelikli gündeminde; Kalkınma Koridoru projesi ile Irak üzerinden Körfez İş Birliği Ülkeleri (KİK)’ne uzanan lojistik bağlantıların güçlendirilmesi, bölgesel ticarette kazan-kazan modelinin hayata geçirilmesi ve Türkiye-Suriye arasında uluslararası karayolu taşımacılığının kademeli olarak yeniden başlatılması yer aldı.

Toplantıda söz alan Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Uluslararası İlişkiler Daire Başkanı Hasan Boz, Kalkınma Koridoru, Suriye-Ürdün güzergahı, Irak–Suudi Arabistan hattının yeniden işler hale getirilmesi ve Avrupa ile Orta Doğu arasındaki lojistik bağlantıların güçlendirilmesine yönelik yürütülen çalışmalar hakkında önemli bilgiler paylaştı.

ORTA DOĞU TAŞIMALARINDA KRİTİK ROL

IRU Temsilcisi Erman Ereke ise TIR ve TIREPD uygulamalarının Orta Doğu taşımalarında kritik rolünü aktararak bölge operasyonlarında dikkat edilmesi gereken uygulama ve prosedürler konusunda bilgilendirmelerde bulundu.

Toplantıda ayrıca; Suudi Arabistan sürücü vizeleri, sınır kapılarının çalışma düzenleri, yol ücretlerinin makul seviyelere çekilmesi ve yeniden inşa süreci devam eden Hatay’ın uluslararası karayolu lojistiği için bir merkez alan olarak konumlandırılması gibi stratejik başlıklar ele alındı.