HaberOrtak

Global Büyümesiyle Dünya Basınında Yankı Buldu

Koton, küresel büyüklüğü ile global moda endüstrisinin en saygın yayınlarından Business of Fashion'ın, “How Turkish Brands Conquered the Rest of the World”* başlıklı özel dosyasında yer aldı.

Koton, küresel büyüklüğü ile global moda endüstrisinin en saygın yayınlarından Business of Fashion'ın, “How Turkish Brands Conquered the Rest of the World”* başlıklı özel dosyasında yer alan markalardan biri oldu. Business of Fashion, Koton’un 32 ülkede 207 yurtdışı mağazaya ulaşan küresel büyümesini, “cesur ve stratejik bir başarı örneği” olarak tanımladı. Koton CEO’su Dr. A Bülent Sabuncu’nun röportajına yer verilen dosyada, markanın global büyüme hedefleri aldı. Ayrıca Koton’un küresel büyüklüğü dosyada öne çıkan noktalardan biri oldu.

HEDEF GELİŞMEKTE OLAN PAZARLAR

Şu an Koton’un küresel büyüme haritasında gelişmekte olan stratejik pazarlar yer alıyor. Doğu Avrupa’dan Orta Asya’ya, Körfez ülkelerinden Afrika’ya kadar geniş bir coğrafyada etkisini artırmakta olan Koton, “modayı ulaşılabilir kılma” vizyonuyla hareket ediyor. Orta Avrupa’da Macaristan pazarına güçlü bir giriş yapan marka, Afrika’da ise Fas, Cezayir, Kenya ve Fildişi Sahili gibi ülkelerde franchise modeliyle hızlı bir yayılma ivmesi yakalamış durumda. Koton’un globaldeki bu başarısının arkasında ise yalnızca hızlı moda dinamiklerine uyum sağlamak değil; her pazarda yerel tüketici alışkanlıklarına göre özelleştirilmiş ürün ve deneyim sunma stratejilerinin olması olduğuna dikkat çekiliyor.

PAZARIN İHTİYAÇLARINA ÖZEL STRATEJİLER

Koton CEO’su Dr. A. Bülent Sabuncu, Business of Fashion’a verdiği özel röportajda markanın küresel büyüme stratejisini şöyle değerlendirdi: “Her ülkeye aynı modelle değil, o pazarın ihtiyaçlarına özel stratejilerle yaklaşıyoruz. Macaristan gibi bazı pazarlarda doğrudan yatırım yaparken, Afrika ve Körfez ülkelerinde güçlü yerel ortaklarla büyüyoruz.

2024 yılında halka arz edilen marka, aynı yıl içinde 25,1 milyar TL’lik konsolide satış rakamına ulaştı.