Depolama Çözümleri

Çin’den İstanbul’a İlk Yük Trenleri Ulaştı

Pasifik Eurasia ve CRCC iş birliğiyle Çin’den yola çıkan iki yük treni İstanbul’a ulaştı. Yaklaşık 11 bin kilometrelik mesafeyi 15 günde kat eden seferler, Türkiye’yi Orta Koridor’un lojistik merkezi haline getiriyor.

Çin’den yola çıkan ve Türkiye üzerinden Avrupa’ya uzanan Orta Koridor’da tarihi bir adım daha atıldı. Pasifik Eurasia ile China Railway Construction Co., Ltd. (CRCC) arasında imzalanan stratejik iş birliği kapsamında Çin’in Chongqing ve Chengdu şehirlerinden hareket eden iki yük treni, yaklaşık 11 bin kilometrelik rotayı 15 gün gibi kısa bir sürede tamamlayarak İstanbul Halkalı İstasyonu’na ulaştı. Bu gelişme, Asya ile Avrupa arasında kesintisiz demiryolu taşımacılığı hedefine bir adım daha yaklaşıldığını gösterirken, Türkiye’nin bölgesel lojistik üs olma vizyonunu da güçlendirdi.

LOJİSTİKTE DEĞER ÜRETEN BİR MERKEZ

Gerçekleşen tren seferleri, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın vizyoner yaklaşımı, TCDD ve TCDD Taşımacılık A.Ş.’nin altyapı gücü ile uluslararası ortaklıkların etkili koordinasyonu sayesinde mümkün oldu. İstanbul’da düzenlenen karşılama törenine katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Enver İskurt, Türkiye’nin artık yalnızca transit bir ülke olmadığını, yük akışını yöneten ve lojistikte değer üreten bir merkez haline geldiğini vurguladı. Haziran ayında düzenlenen Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’nda alınan kararların bu yeni dönemin temelini oluşturduğunu belirten İskurt, bu dönüşümün aynı zamanda geleceğe yapılan stratejik bir yatırım olduğunu ifade etti.

LOJİSTİK DEĞER ZİNCİRİNDE DAHA GÜÇLÜ KONUM KAZANACAK

Törende konuşan Pasifik Eurasia Yönetim Kurulu Başkan Vekili Erol Erkan ise, bu sürecin yıllara dayanan kararlı bir çabanın sonucu olduğunu dile getirerek, “Asya’dan Avrupa’ya uzanan Demir İpek Yolu hayalinin gerçekleşmesi için uzun süredir emek veriyoruz. Bugün bu emeğin somut karşılığını görmekten büyük bir gurur duyuyoruz.” diyerek, düzenli tren seferlerinin başlamasıyla birlikte Türkiye’nin hem bölgesel hem de küresel ölçekteki lojistik değer zincirinde daha güçlü bir konum kazanacağına dikkat çekti.

TÜRKİYE’NİN 2053 HEDEFLERİNE KATKI SUNMAYI SÜRDÜRECEK

Çin’den Avrupa’ya kadar uzanan hat boyunca tek muhatap ve tek şirket modeliyle taşıma süreçlerini yöneten ilk şirket olan Pasifik Eurasia, orta vadede günlük 3 ila 4 düzenli tren seferi gerçekleştirmeyi hedefliyor. Demiryolu taşımacılığının Türkiye’deki toplam taşıma payını artırmak adına çalışmalarına hız kesmeden devam eden şirket, bu vizyon doğrultusunda Türkiye’nin 2053 hedeflerine katkı sunmayı sürdürecek.

2019 yılından bu yana Bakü-Tiflis-Kars hattı özelinde sürdürülen iş birlikleri, yürütülen deneme taşımaları ve yüzlerce başarılı tren seferiyle altyapısı oluşturulan bu yeni dönem, artık sadece Çin-Türkiye değil, Çin-Avrupa hattında da kesintisiz ve güvenilir taşımacılık yapılmasını mümkün kılıyor. Pasifik Eurasia, yılın ilk yarısını operasyonel anlamda güçlü bir performansla tamamlarken, esas büyümenin ve stratejik açılımın 2025’in ikinci yarısında hayata geçeceğini öngörüyor. Yeni yatırımlar ve genişleyen uluslararası ortaklıklarla bu başarıyı daha da ileri taşımayı hedefleyen şirket, bölgedeki lojistik dengeleri yeniden şekillendirmeye hazırlanıyor.

Bu gelişmeyle birlikte Türkiye, Orta Koridor’un tam merkezinde konumlanarak yalnızca bir geçiş güzergahı olmanın ötesine geçiyor; taşımacılıkta yön veren, alternatif sunan ve sürdürülebilir lojistik çözümleriyle küresel ağda söz sahibi olan bir aktöre dönüşüyor.