Endüstri 4.0 Uygulamaları

ChatGPT YERLİ MONITORING İLE BİRLEŞTİ

ITServ, ilk yerli ve milli yazılım sertifikalı izleme yazılımı ITOC’u yapay zeka robotu ChatGPT ile birleştirdi. ChatGPT yapay zekâ entegrasyonu sayesinde kritik problemlerin çözüm s2üreleri kısalacak ve verimlilik artacak.

ITServ, yapay zeka ChatGPT’yi ilk yerli ve milli izleme yazılımı sertifikasına sahip ürünü ITOC (IT Operation Center) ile birleştirdi. Bu hizmet ilk olarak Türkiye’de kullanılmaya başlanacakken kurumların teknolojileriyle ilgili sorunlar ChatGPT yapay zeka entegrasyonu sayesinde daha kısa sürede çözüme kavuşabilecek.

ITGroup bünyesindeki ITServ, ITOC’u geçtiğimiz yıl kullanıma sunmuş ve kurumlara 7/24 her an ve her yerden akıllı cihazlar aracılığıyla teknolojik altyapılarını izleme olanağı sağlıyordu.
Şimdi de ITOC’u yapay zekâ algoritması ChatGPT ile birleştiren şirket altyapı izleme yazılımları arasında dünyada bir ilk olacak hizmeti başlatacağını duyurdu.

“İLKLERİ GERÇEKLEŞTİRMEYE DEVAM EDECEĞİZ”

ITGroup CEO’su Mehmet Ertan Erdoğan, yapay zekayı ilk kez izleme yazılımıyla (monitoring) birleştirdiklerini belirterek ChatGPT destekli yeni modülü ekiplerin karmaşık ve zor problemlerde daha hızlı aksiyon alabilmeleri için geliştirdiklerini söyledi. “Mühendislerimizin gerçekleştirdiği çalışmayla artık iş ortaklarımızın da yapay zekadan faydalanmasını sağlayacak hizmeti devreye alıyoruz” diyen Erdoğan, “Gelecekte de yapay zeka ve makine öğrenmesini kullanarak ilkleri gerçekleştirmeye devam edeceğiz” diye konuştu.

GERÇEK ZAMANLI DURUM TESPİTİ

ITOC uygulaması kurumların sistemine entegre edildiği andan itibaren şirket altyapısında bulunan network, enerji, server, depolama, iklimlendirme ve benzeri ekipmanları keşfederek cihaz ve yazılımlarda olası yaşanan problemleri gerçek zamanlı tespit ediyor. Durumu ilgili yöneticilere bildiren sistem olası problemlerde tüm çalışanlara bildirim gitmesi yerine sadece, ilgili departman görevlilerine gerekli alarm ve bildirim mesajlarını gönderiliyor. Kurumlar için ITOC’un operasyon ekibi tarafından 7/24 sorunlara müdahale hizmeti de veriliyor. Sistem tüm bu süreçleri Android & iOS uyumlu mobil cihazlar üzerinden yönetme imkanı da tanıyor.