Karadeniz ve Akdeniz hatlarıyla yalnızca Türkiye’nin değil, bölgesel ticaretin de lojistik omurgasını güçlendiren Cenk Group, Derince ve Karasu limanlarından Romanya, Gürcistan ve Ukrayna limanlarına gerçekleştirdiği düzenli seferlerle Türkiye’nin ihracat taşımacılığında kritik bir rol üstleniyor. Yılda 90.000’den fazla treyler ve 50.000 araç kapasitesi olan Cenk Group, Uzak Doğu otomotiv markalarının araçlarını transit merkezlerden komşu ülkelere ulaştırarak, bölgesel lojistik zincirin sürekliliğini sağlıyor.
Türkiye’de demiryolu ile araç taşımacılığını başlatan ilk özel sektör şirketi olmanın gururunu taşıyan Cenk Group’un Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Attila Yener, “2005 yılında Derince-İran arasında başlattığımız demiryolu taşımacılığı, kara, deniz ve demiryolu entegrasyonunu sağlayarak Türkiye’nin çok modlu taşımacılık kapasitesini artırdı. Bu, lojistikte sürdürülebilir büyümenin ve ticari dayanıklılığın önünü açtı.” dedi.
CESUR ADIM LOJİSTİKTE YENİ HATLAR AÇTI
Cenk Group’un geleceğe dair hedeflerini de paylaşan Yener, “Ukrayna’daki savaş gibi jeopolitik zorluklara rağmen, Romanya ve Gürcistan hatlarında hizmetlerimizi sürdürdük. Geçtiğimiz günlerde Karasu–Odessa hattımızı açarak Ukrayna seferlerimize de başladık. Önümüzdeki dönemde Akdeniz’e açılmayı ve yeşil denizcilik teknolojilerini entegre ederek çevresel etkilerimizi azaltmayı hedefliyoruz. Amacımız, Türkiye’nin ve bölgenin lojistik sürekliliğine katkıda bulunan sürdürülebilir ve güçlü bir deniz taşımacılığı modeli oluşturmak.” ifadelerini kullandı.