Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) heyeti, Avrupa Komisyonu İçişleri Genel Müdürlüğü (DG HOME) bünyesindeki Schengen Vize Direktörlüğü yetkilileriyle Brüksel’de kritik bir toplantı gerçekleştirdi. Görüşmede, Türk sürücülerin vize randevularında yaşanan gecikmeler, başvuru yoğunluğu ve uygulama farklılıkları detaylı verilerle ele alındı.
UND temsilcileri, yaşanan aksaklıkların yalnızca Türk taşımacıları değil, Avrupa merkezli tedarik zincirlerinin sürekliliğini de etkilediğini belirterek, “Türk taşımacılar, Avrupa’nın yükünü taşıyor. Bu zincirde yaşanan her gecikme, hem ekonomik hem de stratejik kayıplar anlamına geliyor.” değerlendirmesinde bulundu.
KARADENİZ VE ORTA ASYA BAĞLANTISI RİSK ALTINDA
Toplantıda, Türkiye’nin Orta Asya ve Kafkasya’ya uzanan ulaştırma vizyonunun, Avrupa Birliği’nin Karadeniz-Orta Asya stratejileriyle örtüştüğü vurgulandı. Vize süreçlerinde yaşanan gecikmelerin, Avrupa’nın bağlantısallık hedeflerini ve Orta Koridor üzerindeki lojistik akışını da zayıflattığı ifade edildi.
UND, bu noktada Türkiye’nin Romanya, Bulgaristan ve Yunanistan’la yürüttüğü vize iş birliği modellerini örnek göstererek, karşılıklı güvene dayalı, operasyonel kolaylık sağlayan yaklaşımların Schengen uygulamalarına da entegre edilebileceğini aktardı.
YENİ DİYALOG MEKANİZMASI KURULUYOR
Görüşmenin en somut çıktılarından biri, UND ile Schengen ülkelerinin Türkiye’deki yerel temsilcilerinin belirli aralıklarla bir araya geleceği düzenli diyalog toplantılarının başlatılması kararı oldu. Bu mekanizmanın, özellikle sürücü vizelerinde yaşanan sorunların daha doğrudan ve çözüm odaklı biçimde ele alınmasına katkı sağlaması bekleniyor.
UND heyeti, görüşmenin yapıcı bir atmosferde geçtiğini belirterek, vize sorunlarının çözümünün yalnızca Türk taşımacıların değil; Avrupa ekonomisinin rekabet gücü, tedarik güvenliği ve sürdürülebilir ulaşım hedeflerinin de ortak gerekliliği olduğunu vurguladı.