Radyo Haber

PAZARLAMA ÇALIŞMASI SEKTÖRE ÖZEL YAPILMALI

Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Pazarlama çalışmalarını farklı hedef kitlesine göre özelleştirmek için neler yapabiliriz?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

MÜŞTERİLERİ AYRIŞTIRMAK GEREKİYOR

Ürünlerin kime hitap ettiğinin blinmesinin önemli olduğunu söyleyen Akbayrak, “Kime hitap ediyor olduğunuzu yani hedef kitlenizi, müşterilerinizi ayrıştırmak gerekiyor. Bizim ön plana çıkarmaya çalıştığımız ve pazarlama iletişim bütçesini çok önemli oranda tüketen bir faktör var; ‘Benim ürünlerim hemen her sektörde kullanılıyor’ bakış açısı. Bu şekilde pazarlama iletişimi yapmak doğru değil.” dedi.

Akbayrak, marka ve şirket anlatırken ‘Bizim böyle bir şirketiz, markayız ve böyle artılarımız var’ gibi söylemlerin potansiyel müşteriler üzerinde hiçbir etkisi olmadığını belirtti.

SEKTÖRLERE ÖZEL ÇALIŞILMALI

Akbayrak, “Bize de geri bildirimler geliyor ve şöyle deniyor; “Bir firmanın ne kadar iyi olduğu ile bilgiler bana gelecekse ben ancak o firmaya ortak olacaksam beni ilgilendirir. Onun dışında beni ilgilendiren tarafı sektörümde ne tip avantajlar sağladığıdır.” Dolayısıyla pazarlama iletişiminde bu çerçeveyi kullanmak doğru oluyor.” açıklamasında bulundu.

Akbayrak, sektör sektör ayrıştırma yapmanın doğru olacağını ve uygulamaların sadece o sektöre özel bir şekilde yapılması gerektiğini belirtti.