İndirim talepleri
Hemen her sektörde ürün ve hizmet satışlarının azalması ve artan maliyetler karşısında karlılığın sürekli düşmesi elbette sürdürülebilir bir iş modeli değil. Ancak, bu durumu tek başına dünyada yaşanan ekonomik krize bağlamak da doğru değil.
Karlılığın sürekli düşmesini sağlayan en önemli faktörlerden biri de ‘indirim talepleri’`.
Çünkü indirim talepleri iş dünyasında bir zincirleme etki yapıyor.
Son kullanıcı, satıcıdan... Satıcı, üretici ya da temsilciden... Üretici, fasoncu ve hammadde tedarikçisinden... İş verenler, çalışanlarından... Bu liste sonuna kadar gidiyor ve tekrar başa dönüyor. Yani işin sonunda karlı çıkan hiç kimse olmuyor.

Çözüm: Fayda / Maliyet
Yazımın başlarında da belirttiğim gibi önemli olan sürdürülebilir bir iş modeli geliştirmek...
Ben de tedarikçilerimden indirim talep etmiyor değilim.
Ama bir farkla!
Aldığımın yerine başka bir şey koyarak...
Örneğin dağıtım hizmeti satın aldığım tedarikçilerime şöyle bir teklif getiriyorum:
- Geçen yıl 150 bin dergimizin dağıtımını yaptın,
- Bu yıl bu rakamı 200 bine çıkarırsam bana en makul fiyatın ne kadar olur?
- Peki, geçen yıl 45 gün vadeyle çalıştık, bu yıl peşin ödeme yaparsam daha makul fiyatın ne olur?
Yani tedarikçime, geçen yılın üzerinde iş yapma ve daha cazip ödeme garantisi vererek fiyatını revize etmesini istiyorum.
Ona sunduğum ek bir fayda ile birim maliyetimi düşürüyorum.
Peki ben bu parayı nereden mi buluyorum?
- Kazandığım her 1 kuruşu önce kendi yaşam standartlarımı artırmak için kullanmıyorum, hepsini işime yatırıyorum!

Saygılarımla.