Dünyaya diz çöktüren Covid-19’un Türkiye’deki yansımaları diğer ülkelerden çok da farklı olmadı. Ekonomik etkisinin yanı sıra birtakım alışkanlıkları değiştirmesi ve beraberinde yeni ihtiyaç doğurması toplumsal değişime de sebep olacağı gözüküyor. Bu değişimlerden biri de mimari ve inşaat sektörüyle ilişkili olan peyzaja daha doğrusu yeşil alana artık daha çok önem verilmesi. Aylardır evlerimizde kapalıyız, şöyle bir nefes alayım demek için özellikle de büyükşehirlerde yaşayanların, en
azından çoğunluğun, bırakın bahçesi balkonu dahi yok. Uzun yıllardır artan yeşile duyulan özlem bu süreçte daha da pekişti. Öyle ki yeni konut alacak tüketiciler kriterlerinin başına evin peyzaj, balkon gibi alanlara sahip olmasını da ekledi. Bu gelişme yatırımcıları projelerinde bu yönde bir revize yapmalarını zorunlu kıldı. Öteyandan insanlar balkon, teras gibi en küçük alanlarında dahi bitkiler yetiştirmeye başladı. Bu durum peyzaj sektörünü mutlaka etkileyecek, hatta doğan ihtiyaçları
karşılamak için yenilikler yapmayı gerekli kılacaktır. Yeni sayımızda peyzaj sektöründekibu gelişmelere ve örnek projelere yer verdik. Dileğimiz pandemi vesilesiyle yeşil alanının bir lüks olmaktan çıkıp temel ihtiyaç olarak görülerek ülkemizde sayısının artması...

Bu sayımızda sizleri yine birçok yenilikten ve gelişmeden haberdar ettik. 2020 yılını geride bıraktık, sanırım hepimizin unutamayacağı bir yıl. Farklı sektör uzmanlarından eski yıla yönelik görüşlerini öğrenirken yeni yıla yönelik hedeflerini de sorduk. 2021 yılının reçetesi ihracat ve yeni doğan ihtiyaçlara cevap vermek üzere inovatif ürünler diyebiliriz. Öte yandan 2020 yılını ödülle taçlandırarak kapatan isimler var. Bunlardan biri de Genç Mühendislik. 2020 yılında dördüncüsü düzenlenen Altın Marka Ödülleri’nde “Yılın En İyi Mühendislik” firması ödülüne layık görülen markanın tüm ekibini kutlar, başarılarının devamını dileriz.