Endüstri 4.0 aynı hedefe doğru ilerleyen çığır açıcı teknolojilerden oluşmakta. İşbirliği robotları, yapay zeka, nesnelerin Internet’i, sanal ve arttırılmış gerçeklik, giyilebilir teknolojiler, büyük veri analitiği, dijital ikiz ve üç boyutlu yazıcı imalat ve iş dünyasına büyük çaplı dönüşümler getiren teknolojiler. Dolayısıyla endüstri yöneticileri bu teknolojileri kavramanın yanı sıra teknolojilerin iç etkileşimini de değerlendirebilmek zorundalar.  
    *            *            *
Konuyu açarsak yöneticilerin yeni teknolojilere ilişkin yetkinlik kazanmalarını dayatan birinci etmenin maliyet tasarrufları sağlamak olduğu ortaya çıkar. Endüstri 4.0’ın içindeki teknoloji demeti firmalara hammadde, işçilik, makine ve genel maliyetlerin gereksiz olanlarından kaçınma olanakları sunar. Bu olanaklar da hem anlık, hem de uzun dönemli çalışmalarla  ortaya çıkar. Örneğin OEE (overall equipment effectiveness) anlık kalite, performans ve kullanılabilirlik iyileştirme potansiyelini gösterir. Toplanıp veri ambarında biriktirilen verilerin analitik araçlarla irdelenmesi de uzun dönemli yarar alanlarının keşfine yardım eder. 
*            *            *
İkinci etmen de ek gelir yaratma potansiyelidir. Bu potansiyel farklı müşteri isteklerini karşılayabilecek, hatta şirketi her bir müşteri için özel üretim yapabilecek duruma yükselten teknolojilerdir. Değişik ürünleri kısa süreler içinde teslim edebilmek günümüzde büyük değer sunmaktadır. Bunun için şirketler katmanlı imalat, kimliklendirme sistemleri ve yazılım ajanları vb. araçlara hakimiyet kazanmak zorundadırlar. 

Yeni endüstri yöneticisi firma içindeki ve pazardaki gereksinimler ile teknoloji harmanını en iyi uyumlaştıran kişidir.