Yeni yılın ilk ST Depolama Çözümleri dergisi ile karşınızdayız. Otomotiv ve yan sanayi, Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri olması nedeniyle önemli bir yere sahip. Ayrıca sektör, Türkiye için yerli otomotiv üretiminin yanı sıra dünya otomotiv endüstrisini dönüştürecek elektrikli ve otonom araçlar gibi yaşanan değişimler açısından da önemli bir konumda bulunuyor. Covid-19’un olumsuz etkilerini geride bırakarak toparlanma sürecine giren sektörde, depolarda ise dijital süreçleri görüyoruz. Kasım sonunda LODER Lojistik Derneği ve SICK’in ortaklaşa düzenlediği “Lojistikte Otomasyon Teknolojileri” webinarında konuşan LODER Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Gülçin Büyüközkan, PWC’nin raporuna atıfta bulunarak, 2025 lojistik-tedarik zinciri yapılanmasında iki anahtar unsurun öne çıktığını ve bunlardan birinin “bağlanabilirlik”, diğerinin de “otonom olma” olduğunu ifade etti. Ayrıca otomobil üreticileri, tüm tedarik zincirinde daha fazla görünürlük ve kontrole sahip olarak riskleri azaltmayı amaçlıyorlar.

***

“Otomotiv ve Yan Sanayi Depoları” kapak konumuz çerçevesinde, TürkTraktör Parça Tedarik ve İç Lojistik Müdürü İlkem Şensoy Yanar ile bir röportaj gerçekleştirdik. Fabrikalarında kullandıkları AGV’lerin aynı zamanda IoT modüller sayesinde çevre birimler ile kablosuz olarak iletişim kurup yerel otomasyon uygulamalarına entegre olabildiklerini belirten Yanar, hareket halindeki AGV sistemleriyle fabrika içerisinden veri topladıklarını ve sağlanan öngörü ile proaktif iyileştirmeler yaptıklarını söyledi.

“Depo Ürün ve Sistemleri” sayfalarımızda ise; Malzeme Taşıma Sistemleri, Sensör, Paletleme Sistemleri, RFID - Barkod Sistemleri, AGV, RFID Teknolojileri, Fabrika İçi Trafik ve Robotik, Forklift ve Tahrik Sistemleri konularını işledik.