Bu temsil konusu bazen bir iş kolu, bazen bir siyasi görüş, hatta dini görüş bile olabiliyor.
Yani bir ortak faydada buluşmak, yapacağınız yayın çizgisiyle bir kimlik sahibi olmak zorundasınız.
İşin diğer boyutlarını yorumlamayı ilgili kişilere bırakarak, sadece kendi işimiz olan sektörel yayıncılık boyutunu değerlendirmek istiyorum.

Sektörü temsil eden yayınlar

Bir sektörel yayının, yayın yaptığı sektörü temsil edebilmesi için ilgili sektörün en büyük firmalarıyla çalışabiliyor ve marka değerlerine katkı sağlayabiliyor olması gerekir.
Örneğin, demir çelik sektörüyle ilgili bir dergi çıkartıyorsanız bu sektörün en büyük firmalarının bile marka değerine katkı sağlayabiliyor olmalısınız.
Yani en büyük demir çelik üreticilerini hedef pazarları olan ülkelerde en etkin şekilde tanıtmalısınız.
Ancak bunu yapabilen bir yayın, sektörü temsil etmiş olur.

ST. Demir-Çelik ve Ağır Sanayi Dergisi sektörü temsil etmiyor! Neden?

Şirketimiz Alternatif Yayın Grubu bünyesinde Sektörel Tanıtım Dergileri üst kimliğiyle 10 adet dergi yayımlanıyor. Bunlardan biri de ST. Demir-Çelik ve Ağır Sanayi Dergisi. Ancak bu derginin sektörü temsil etmek gibi bir ideali yok! Çünkü, Türkiye’de demir çelik sektörünü analiz ettiğinizde şu çarpıcı rakamlarla karşılaşıyorsunuz:
-Demir çelik üreten büyük fabrikalar,
-Çok yüksek adetlerde demir çelik satışı yapan firmalar,
-Orta ve küçük adetlerde demir çelik satışı yapan firmalar.
Yani tek işi demir çelik satışı olan binlerce firma...
Eğer bu sektörü temsil etme iddiasıyla bir yayın yaparsanız, o zaman binlerce satıcıya ulaşmak (dergi göndermek) zorundasınız.
Bu durumda ne olur? Demir çelik satmak amacında olan firmalardan reklam alır, yine amacı satış olan firmalara dergi göndermiş olursunuz. Bu da kimseye fayda sağlamaz!

Bir fabrikadan 44 ayrı kişiye giden dergi

ST. Demir-Çelik ve Ağır Sanayi Dergisi’ni özel ve değerli kılan sebep “ürettiği fayda”..
Bu dergi, demir çelik ve diğer ağır sanayi üretimi yapan fabrikalarla, bu fabrikalara ürün ve hizmet satışı yapan firmalar arasında iletişimi sağlıyor.
Dergide işlenen konular ve yayınlanan reklamlar hep bu sektörde kullanılan ürünlerden oluşuyor. Durum böyle olunca da ağır sanayide üretim yapan sadece bir fabrikadan bile 44 ayrı kişi bu dergiye (ücretsiz) abone oluyor.
Siz en iyisi, “ST. Demir-Çelik ve Ağır Sanayi Dergisi”nin ürettiği faydayı bu dergiyle uzun süredir çalışan firmalara sorun...
“Derginin adından bu özelliği anlaşılmıyor!” diyenler varsa da, her türlü görüş ve önerilere açığız.
Saygılarımla.